Молитва перед святым причастием. Какие молитвы читать перед исповедью и Причастием
Исповедь или покаяние является одним из семи христианских Таинств, в ходе которого кающийся исповедуется священнику, представителю Господа на земле, в своих грехах, после чего осуществляется прощение грехов. Считается, что эти Таинства установлены самим Иисусом Христом. Для достижения лучшего результата читаются молитвы перед исповедью и причастием, как утверждает православие, это позволяет верующему настроиться на нужный лад.
Чтобы ритуал прошел по всем правилам, нужно подготовиться перед причащением:
- Необходимо осознать свою греховность, искренне, сердечно раскаяться в совершенных грехах.
- Нужно осознать желание оставить грех и больше не повторять его, веря в Иисуса Христа, надеясь на его милосердие.
- Нужно верить в то, что исповедь обладает достаточной силой, чтобы очистить грехи.
Чтобы получить отпущение грехов, вам потребуется пройти Таинство крещения в церкви до причащения, став православным христианином.
Кроме того, существуют некоторые простые правила:
- Вспомните все злые слова, начиная с 7 лет или момента крещения, признайте исключительно свою вину в том, что произнесли их.
- Возносите молитвы перед Богом, обещайте, что с его помощью вы приложите все старания, чтобы исключить повторение греха, будете стараться творить добро.
- Если грех привел к ущербу ближнему, нужно загладить нанесенный вред.
- Простить грехи тех, кто нанес моральный или материальный ущерб вам до того, как произойдет причащение.
Вы должны ощущать искреннее раскаяние во время исповеди, только тогда Господь сможет озарить светом вашу душу. А если вы решили исповедоваться «для галочки», лучше вовсе этого не делать. Это - великое Таинство, а не формальность.
Чтобы пройти ритуал причастия нужно:
- Осознать смысл ритуала. Ваша цель стать причастником Божества, соединиться с Христом, очиститься от греха.
- Осознать необходимость ритуала. Возносите молитвы, сердечно желайте пройти его.
- Обрести душевный мир, состояние, противоположное злобе, вражде, ненависти.
- Не нарушать церковные каноны.
- Своевременно проходить исповедь.
- Придерживаться поста.
- Участвовать в богослужениях, молиться дома.
- Держать тело и дух в чистоте.
Молитвы помогут подготовиться к Таинствам
К таинству святых исповеди и причастия нужно готовиться покаянием, постом, кроме того, в это время также читаются молитвы. Существует несколько разновидностей молитв, некоторые из которых можно читать дома или в храме. Чтение молитвы на причащение поможет очиститься духовно, подготовиться к ритуалу, сделает его гораздо более простым.
Православные христиане отмечают, что такого рода подготовка действительно делает процесс более приятным, позволяет лучше осознать его смысл, освобождает от тревожных мыслей, дарует понимание. Можно молиться даже за своих близких, которым предстоит ритуал, вне всяких сомнений, это позволит им пройти через него гораздо легче.
Примеры православных молитв
Молитва «Последование к Святому причастию»
«Молитвами святых отец наших, Господи Иисусе Христе Боже наш, помилуй нас. Аминь. Царю Небесный, Утешителю, Душе истины, Иже везде сый и вся исполняяй, Сокровище благих и жизни Подателю, прииди и вселися в ны, и очисти ны от всякия скверны, и спаси, Блаже, души наша. Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас. (Tрижды) Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь. Пресвятая Троице, помилуй нас; Господи, очисти грехи наша; Владыко, прости беззакония наша; Святый, посети и исцели немощи наша, имене Твоего ради. Господи, помилуй. (Трижды) Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь. Отче наш, Иже еси на небесех! Да святится имя Твое, да приидет Царствие Твое, да будет воля Твоя, яко на небеси и на земли. Хлеб наш насущный даждь нам днесь; и остави нам долги наша, якоже и мы оставляем должником нашим; и не введи нас во искушение, но избави нас от лукаваго. Господи, помилуй. (12раз) Приидите, поклонимся Цареви нашему Богу. (Поклон) Приидите, поклонимся и припадем Христу, Цареви нашему Богу. (Поклон) Приидите, поклонимся и припадем Самому Христу, Цареви и Богу нашему.(Поклон)»
Ознакомьтесь с тремя канонами и акафистами, в них входит «канон покаянного к Господу», «молебный канон Пресвятой Богородице», «канон Ангелу-Хранителю».
Молитва «Покаянного» к Господу Богу
«Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, помилуй мя грешнаго. Владыко Христе Боже, Иже страстьми Своими страсти моя исцеливый и язвами Своими язвы моя уврачевавый, даруй мне, много Тебе прегрешившему, слезы умиления; сраствори моему телу от обоняния Животворящаго Тела Твоего, и наслади душу мою Твоею Честною Кровию от горести, еюже мя сопротивник напои; возвыси мой ум к Тебе, долу поникший, и возведи от пропасти погибели: яко не имам покаяния, не имам умиления, не имам слезы утешительныя, возводящия чада ко своему наследию. Омрачихся умом в житейских страстех, не могу воззрети к Тебе в болезни, не могу согретися слезами, яже к Тебе любве. Но, Владыко Господи Иисусе Христе, сокровище благих, даруй мне покаяние всецелое и сердце люботрудное во взыскание Твое, даруй мне благодать Твою и обнови во мне зраки Твоего образа. Оставих Тя, не остави мене; изыди на взыскание мое, возведи к пажити Твоей и сопричти мя овцам избраннаго Твоего стада, воспитай мя с ними от злака Божественных Твоих Таинств, молитвами Пречистыя Твоея Матере и всех святых Твоих. Аминь.»
Молитва Пресвятой Богородице
«Пресвятой Богородице, спаси мя. Царице моя преблагaя, надеждо моя Богородице, приятелище сирых и странных предстaтельнице, скорбящих рaдосте, обидимых покровительнице! Зриши мою беду, зриши мою скорбь, помози ми яко немощну, окорми мя яко стрaнна. Обиду мою веси, разреши ту, яко волиши: яко не имам иныя помощи разве Тебе, ни иныя предстaтельницы, ни благия утешительницы, токмо Тебе, о Богомaти, яко да сохраниши мя и покрыеши во веки веков. Аминь. К кому возопию, Владычице? К кому прибегну в горести моей, aще не к Тебе, Царице Небесная? Кто плач мой и воздыхaние мое приимет, aще не Ты, Пренепорочная, надеждо христиан и прибежище нам, грешным? Кто пaче Тебе в напaстех защитит? Услыши убо стенaние мое, и приклони ухо Твое ко мне, Владычице Мaти Бога моего, и не презри мене, требующаго Твоея помощи, и не отрини мене, грешнаго. Вразуми и научи мя, Царице Небесная; не отступи от мене, раба Твоего, Владычице, за роптaние мое, но буди мне Мaти и заступница. Вручaю себе милостивому покрову Твоему: приведи мя, грешнаго, к тихой и безмятежной жизни, да плaчуся о гресех моих. К кому бо прибегну повинный аз, aще не к Тебе, уповaнию и прибежищу грешных, надеждою на неизреченную милость Твою и щедроты Твоя окриляемь? О, Владычице Царице Небесная! Ты мне уповaние и прибежище, покров и заступление и помощь. Царице моя преблагaя и скорая заступнице! Покрый Твоим ходaтайством моя прегрешения, защити мене от враг видимых и невидимых; умягчи сердца злых человек, возстающих на мя. О, Мaти Господа моего Творцa! Ты еси корень девства и неувядaемый цвет чистоты. О, Богородительнице! Ты подaждь ми помощь немощствующему плотскими страстьми и болезнующему сердцем, едино бо Твое и с Тобою Твоего Сына и Бога нашего имам заступление; и Твоим пречудным заступлением да избaвлюся от всякия беды и напaсти, о пренепорочная и преслaвная Божия Мaти Марие. Темже со уповaнием глаголю и вопию: радуйся, благодaтная, радуйся, обрaдованная; радуйся, преблагословенная, Господь с Тобою.»
Молитва Ангелу Хранителю
«Святый Aнгеле Божий, хранителю мой, моли Бога о мне. Ангеле Христов святый, к тебе припадая молюся, хранителю мой святый, приданный мне на соблюдение души и телу моему грешному от святаго крещения, аз же своею леностию и своим злым обычаем прогневах твою пречистую светлость и отгнах тя от себе всеми студными делы: лжами, клеветами, завистию, осуждением, презорством, непокорством, братоненавидением, и злопомнением, сребролюбием, прелюбодеянием, яростию, скупостию, объядением без сытости и опивством, многоглаголанием, злыми помыслы и лукавыми, гордым обычаем и блудным возбешением, имый самохотение на всякое плотское вожделение. О, злое мое произволение, егоже и скоти безсловеснии не творят! Да како возможеши воззрети на мя, или приступити ко мне, аки псу смердящему? Которыма очима, ангеле Христов, воззриши на мя, оплетшася зле во гнусных делех? Да како уже возмогу отпущения просити горьким и злым моим и лукавым деянием, в няже впадаю по вся дни и нощи и на всяк час? Но молюся ти припадая, хранителю мой святый, умилосердися на мя грешнаго и недостойнаго раба твоего (имя), буди ми помощник и заступник на злаго моего сопротивника, святыми твоими молитвами, и Царствия Божия причастника мя сотвори со всеми святыми, всегда, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.»
В канун Пасхи рекомендуется читать Пасхальный канон. Существует несколько молитв, которые обязательно нужно читать перед Таинством Исповеди. Рекомендуется читать их дома, либо в стенах церкви, поставив свечи напротив иконы Иисусу Христу.
Духовная жизнь, если подходить к ней серьезно, требует от человека определенных усилий. Обязательным становится не только посещение богослужений, но и полноценное участие в церковных таинствах. Это особые средства для обновления души, которые даны Христом - покаяние и причастие.
Во время исповеди христиане снимают груз греховных поступков, получая прощение от Бога посредством видимых действий священника. Этим они готовятся к соединению с Господом, которое происходит во время причащения. Через хлеб и вино христианин обретает благодать. Она дает решимость жить по заповедям, силу духа, радость и благодарность. Вопрос в том, как правильно готовиться к этим важным церковным таинствам.
Необходимые перед исповедью тексты
Православные христиане большое значение придают общению с Господом. Оно происходит во время личного обращения человека к высшим силам. Это сложное искусство, которое можно осваивать всю жизнь. В нем важно постоянство. В православной традиции молитва часто совмещается с постом - в таком случае душа становится более восприимчивой, легкой. Именно такой период необходим перед тем, как приступить к главным церковным таинствам. Эти дни называются говением, обычно его продолжительность от 3 до 7 суток. В целом же подготовка состоит из нескольких этапов:
Пост необходим для того, чтобы верующий смог по-настоящему очистить свою душу. Помимо отказа от тяжелой и обильной пищи нужно исключить из своей жизни развлечения: компьютерные игры, просмотр телевизора, пребывание в социальных сетях. Все это невозможно сочетать с воздержанием. По сути, вся цель говения направлена на то, чтобы освободить душу от ненужного, суетного. Господь вселяется только в очищенное сердце. Достигается это при помощи чтения так называемого правила.
Тексты произносятся ежедневно утром и вечером (отсюда и название). Если в обычные дни допускается сокращение правила, то во время постов нужно читать полный вариант. Он содержит в себе все необходимые прошения: об очищении забытых провинностей, помощи в духовном совершенствовании, даже содействии в житейских делах. Молитвы перед исповедью и причастием читать нужно в определенном порядке. Они есть в любом молитвослове, обычно их печатают ближе к концу, после вечернего правила. Читать можно не за один вече р, а в течение нескольких дней:
Каноны обычно вычитываются перед исповедью , чтобы приступить к ней в нужном настроении. Допускается прочитывать их по одному в день, если за один раз осилить все три тяжело.
Подготовка к покаянию
Перед таинством нужно вспомнить все прегрешения, которые были совершены со времени последней беседы с духовным отцом. Особые молитвы перед исповедью дома читать не требуется. Они будут произноситься вслух священником сразу после окончания вечерней службы. Нужно при этом присутствовать и внимательно слушать, молиться про себя. В православии принято следующее последование таинства исповедания грехов:
- Предначинательные - Трисвятое, «Отче наш» и другие. Читаются перед началом любой церковной службы, молебнами.
- Псалом 50 (покаянный) - общеизвестная библейская глава, входящая в вечернее правило (и не только).
- Тропари Господу и Богородице - краткие церковные стихи.
- Обращение к Богу - особые тексты, в которых духовное лицо просит отпустить присутствующим их прегрешения.
Далее верующие по одному подходят к батюшке для исповедания. Чтобы ничего не забыть, многие записывают грехи на бумаге. Подробно описывать не нужно, но священник может задать вопросы - не из любопытства, а чтобы лучше понять причины совершения поступка. Отвечать следует кратко, без самооправдания и обвинения других людей. Приняв исповедь, духовное лицо читает разрешительную молитву - это означает, что грехи прощены.
Значение причастия
По результатам беседы батюшка допускает к таинству. В современной церковной практике в нем отказывают довольно редко. Ведь человек не может исправиться, не получая помощи Божией, а ее он принимает во время Литургии. Установление причастия совершил сам Иисус Христос во время Тайной вечери. Именно тогда Спаситель заповедал верующим собираться для молитвы и вкушать его Плоть и Кровь под видом хлеба и вина.
Соединение с Богом - самое важное христианское таинство. Без него вся остальная церковная жизнь будет напрасной. Поэтому всесторонняя подготовка к принятию святых даров должна быть очень серьезной. Последование ко святому причащению содержит тексты, которые написаны разными христианскими авторами:
- Начальные молитвы - верующий обращается к Святому духу, Богу Отцу, призывая благословение на свой молитвенный труд, прося прощения грехов.
- Псалмы, тропари - читаются псалмы 22-й («Господь пасет меня» - в нем автор рисует образ трапезы, которую предлагает Бог); 23-й («Господня земля» - здесь присутствует символическое изображение храма, алтаря, вознесения Христа на небо); 115-й («Веровах темже возглаголах» - снова говорится о Евхаристической Чаше). Тропари продолжают тему смирения слабого человека перед величием Божиим.
- Молитвы ко причастию - написаны святыми Василием Великим, Иоанном Златоустом, Симеоном Метафрастом, Иоанном Дамаскиным. Все они были отцами Церкви, подвижниками веры и благочестия, великими учителями. В текстах верующие вновь постигают тайну боговоплощения Христа, вспоминают о Его страданиях, воскрешении, грядущем Страшном Суде.
- Краткие причастные стихи - следует повторять про себя уже в храме , непосредственно перед тем, как принять освященный хлеб и вино.
Молитвы к причастию и исповеди надо прочитать до начала утренней службы. Если вечером уже нет сил, лучше встать пораньше и совместить их с утренним правилом. Акафисты перед причастием читать не требуется - они поются добровольно в любое время. При желании понести дополнительный молитвенный подвиг, необходимо благословиться у духовника. Чрезмерное усердие может навредить: если человек возьмет на себя непосильный труд, то быстро «перегорит».
Причащаться без предварительного таинства покаяния могут дети до 7 лет. Недавно родившие женщины допускаются в храм только после совершения очистительной молитвы. Больные, пожилые и беременные могут поститься не очень строго, этот вопрос решается в индивидуальном порядке. В святой день нельзя курить , вкушать пищу и пить воду до того, как закончится Литургия.
Как вести себя в храме
После того как прихожане споют «Отче наш», надо подойти ближе к алтарю. Обычно вперед пропускают маленьких детей, женщин, престарелых. Перед чашей запрещено креститься, класть поклоны - это делается заранее. Подходят к священнику, который совершает таинство, со сложенными на груди руками, правая сверху. После принятия следует отойти к столику и взять запивку. Остаться до окончания службы, подойти ко кресту - его выносят из алтаря на время проповеди, после нее дают приложиться. Выслушать благодарственные молитвы, только потом идти домой. Регулярное причастие помогает верующим возрастать в Боге, очищаться, освящать не только душу, но и тело.
Внимание, только СЕГОДНЯ!
Исповедь и причастие - важнейшие христианские таинства, установленные изначально Иисусом Христом. Это возможность покаяться в своих грехах, исправить свою жизнь и продолжать ее в чистоте. и причастию человеку, идущему к совершению этого таинства впервые - вопрос очень серьезный.
Прежде всего, не нужно ничего бояться. Многие прихожане не исповедуются по много лет из чувства ложного стыда, когда боятся вслух изложить батюшке грехи. Они не понимают, что Господь и так все видит и знает, и Ему нужно лишь наше покаяние и желание изменить жизнь свою, сделать ее лучше. Сделать же это можно, лишь очистившись от груза прошлого.
Предположим, человек решил покаяться и очиститься от грехов, но делает это впервые и не знает, как подготовиться. К исповеди и причастию нужно подходить чистым телом и душой. Готовиться к этому надо заранее, как минимум, за неделю. Прежде всего, приведите в порядок свои мысли и чувства. В этом очень помогают утренние и к которым полезно будет добавить ежедневное на протяжении этой недели чтение Покаянного канона, который есть в молитвослове.
Если вы исповедуетесь впервые, нужно вспомнить все проступки и грехи с семилетнего возраста. Это серьезный труд, и лучше будет записать все на листок бумаги, чтобы ничего не упустить. В этот момент вы уже начинаете путь к покаянию.
Каждодневные и причастием должны быть проникнуты особым вниманием и смирением. В обыденной жизни также следите за своей речью, не ругайтесь, обойдитесь без осуждения, сплетен и злословия. Постарайтесь отказаться от развлечений, театра, кино, телевизора. Спокойная и сосредоточенная внутренняя жизнь в течение недели поможет вам настроиться.
Как подготовиться к исповеди и причастию физически? Попоститесь эту неделю или хотя бы последние три дня, отказавшись от любой животной пищи (мяса, рыбы, молока и молочных продуктов, яиц, масла). Питайтесь умеренно. Откажитесь от супружеской близости.
На исповедь перед причастием идут либо на вечерней службе, либо с утра, непосредственно перед совершением таинства. Независимо от того, когда вы исповедуетесь, на вечерней службе нужно быть обязательно. Теперь об обращении к Богу. Молитва перед исповедью и причастием - особая. Помимо вечернего правила рекомендуется
Прочитать Покаянный канон, молебный канон ко Пресвятой Богородице, а также к Ангелу-хранителю. Вечером накануне причастия после двенадцати и до принятия таинства необходимо отказаться от еды и питья, а курящим - от табака. Утром, после чтения читается Последование ко Святому Причащению. Все каноны есть в православном молитвослове.
Исповедавшись и причастившись, храните в себе радость этого дня как можно дольше - проведите его спокойно и без суеты, сквернословия и сплетен. По возвращении домой из храма прочитайте Благодарственные молитвы после причащения.
Как подготовиться к исповеди и причастию, теперь понятно. Многих интересует, как часто нужно приступать к этим таинствам? Мнения разные. Один из священников ответил на этот вопрос так: «А как часто вы ходите в баню, очищая тело? Разве наша душа не заслуживает еще более трепетного к себе отношения?» Как часто нужно очищать душу, каждый решает для себя сам.
В жизни православного христианина самое важное событие – это принятие Святых Христовых Тайн. К нему нужно готовиться не один день. Три дня поститься, а также вычитывать молитвы перед исповедью и Причастием. Так верующие должны подготовить себя к встрече с Богом.
Прежде чем приступить к принятию Святых Тайн Тела и Крови Христовых, верующему необходимо очистить душу покаянием. Речь идет о таинстве исповеди, установленном церковью.
Перед таинством покаяния не предусматривается соблюдение поста. Но, как говорят святые отцы, каждый грех требует соразмерного покаяния, а если его не будет, придет соответственная мука.
Если мы совершили тяжелый грех, значит, надо особо плакать и сокрушаться о содеянном, воздерживаться от каких-либо действий, приведших к совершению этого греха. Каяться нужно обязательно и в малых грехах, не пренебрегать этим. Мы должны вспомнить все, что мы сделали за период с прошлой исповеди.
Чтобы не забыть всех совершенных за это время грехов, святые отцы рекомендуют каждый день перед сном подводить итог прожитому дню. Давать оценку своим поступкам, просить у Бога прощение, если что-то сделали противное Его заповедям. Для того чтобы настроить себя на нужный лад, перед исповедью необходимо вычитывать покаянный канон. Это помогает привести душу в сокрушенное состояние.
Что читают перед исповедью
Покаянный канон, читаемый всеми православными христианами для подготовки к исповеди и Причастию, был написан великим русским человеком и полководцем А. Суворовым.
Случилось это в феврале 1800 года, несомненно, под влиянием канона Андрея Критского, читаемого в дни Великого поста.
Писал канон генерал ослабевшей рукой. Уже в мае этого года его не станет. Так и не сбылась мечта великого русского полководца стать монахом и укрыться в Ниловой пустыни, куда он много лет стремился всей своей душой.
А. Суворов был в жизни не только солдатом, но и богомольцем. За свое благочестие он был назван соотечественниками русским Архистратигом Михаилом. Суворов был ярким представителем православной России.
Те противоречия, которые он совмещал, молитвенное состояние души и необходимость проливать чью-то кровь, возможно и привели его к написанию канона, уже несколько веков призывающего всех верующих к осознанию своих грехов и высокому покаянию.
Канон, который читают перед исповедью, можно найти в любом православном молитвослове. Он необходим, чтобы помочь верующему вспомнить о:
- скоротечности жизни;
- грядущем страшном суде;
- необходимости всеми силами взыскать Царствие Божье;
- покаянии и очищении души от грехов;
- осознании своего жестокосердия;
- безумии человека, держащегося за временное богатство;
- укреплении в добродетели;
- многое другое.
По уставу церкви, верующие не имеют права приступить к Святой Чаше, не подготовившись и не очистив душу таинством покаяния. В данном случае домашнего покаяния недостаточно.
Необходимо обязательно пройти таинство исповеди, на котором священнослужитель отпустит грехи властью, данной ему Богом. Исключение делается для детей до 7 лет. Считается, что это ангельский возраст, когда еще нет грехов или они совершаются неосознанно в силу возраста.
Внимание! Про то, что нужно обратить внимание при подготовке к исповеди, написано немало книжек. Где-то даны подробные разъяснения, где-то просто перечисляются грехи. Молитвы для подготовки к этому таинству можно найти в богослужебных книгах либо слушать онлайн в интернете.
Причастие
Сам Христос заповедал нам причащаться. Это необходимо делать для того, чтобы спастись и иметь жизнь вечную.
Таинственным образом вино и хлеб в Чаше для Евхаристии во время литургии преобразуются в Плоть и Кровь Христовы.
Принимая их внутрь, мы соединяемся с Богом, получая тем самым очищение от грехов и силы на дальнейший путь к Царству Небесному.
Причащение – это очень важный и ответственный момент в духовной жизни православного человека. Очень многое зависти от того, как к нему подготовиться. Недостойное приложение к Дарам без должного приготовления повлечет за собой еще худшее наказание. Сам процесс состоит из нескольких шагов:
- Соблюдение 3-дневного поста.
- Вычитывание определенных молитв.
- Прохождение исповеди в том храме, где будет совершено таинство.
- Участие в Таинстве.
- Выслушивание благодарственных молитв.
В день Причастия до начала литургии и особенно того момента, когда будут приняты Дары внутрь, ничего не пить и не вкушать никакой пищи. Исключение составляют люди, которые принимают в это время жизненно необходимые для них лекарственные средства.
Если затягивание с приемом медпрепаратов может привести к резкому ухудшению здоровья, в таком случае допускается их употребление до момента Причащения. Но не более того. Все это желательно делать с благословения духовника.
Как читать молитвы перед причастием
Пост и молитва помогают верующим очистить душу и тело для принятия Святых Даров. Церковью установлены определенные молитвословия, которые необходимы каждому верующему, желающему соединиться со Христом в таинстве Причащения. Итак, что нужно читать:
- Канон покаянный ко Господу нашему Иисусу Христу.
- Канон молебный ко Пресвятой Богородице.
- Канон к ангелу-хранителю.
- Последование ко Святому Причащению.
Священники, монашествующие и благочестивые миряне ежедневно вычитывают три канона, упомянутых выше в перечне молитв, обязательных для вычитывания перед принятием Святых Даров. Но нам обычным верующим, погруженным в суету многочисленных дел, не по силам бы был этот молитвенный труд.
Интересно! Когда отмечают по церковному православному календарю
Поэтому вычитывание трех канонов предписано нам только во время подготовки к Причащению, как особо важному и ответственному моменту нашей духовной деятельности.
Серафим Звездинский, проповедник и церковный иерарх начала 20-го века, ставший впоследствии священномучеником, называл их тремя райскими розами, которые должен обонять каждый, стремящийся в Царство Небесное.
И те, кто с вниманием и открытым сердцем будет читать строки канонов, сможет почувствовать особый духовный аромат, исходящий от каждого их слова. Благоуханные строки очищают и окрыляют душу молящегося, производят ее таинственное духовное преображение.
Последование ко Святому Причащению – это цикл текстов, составленных в определенном порядке и имеющих своей целью настроить душу верующего на достойное прохождение таинства. Перечислим, какие молитвы они включают в себя:
- Общее начало.
- Псалмы тропари.
- Канон.
- Цикл из десяти или более молитвенных текстов.
- Краткие молитвословия, произносимые непосредственно в момент принятия Святых Даров.
- Благодарственные молитвы, вычитываемые после окончания таинства Причастия и литургии.
Все эти молитвы, кроме последних двух, необходимо совершать заранее, в процессе подготовки к Таинству. Благодарственные молитвословия можно прослушать в храме или помолиться самостоятельно дома.
Внимание! Молитвы перед Причастием для детей, как правило, сокращаются либо упраздняются вовсе, если возраст говеющего располагает к такому послаблению устава. Что читать перед Причастие и исповедью детям, подскажет духовный наставник.
Как и зачем готовиться к таинствам
Взгляды священнослужителей на прохождение верующими Божественной Евхаристии временами не совпадают. Некоторые духовники благословляют своих чад причащаться как можно чаще.
Но это больше уместно во время поста или в том случае, если прихожанин находится при монастыре в качестве трудника.
Возможно, просто проживает в монастырской гостинице длительное время и, конечно, ходит на все службы, выполняет какие-либо не слишком обременяющие его послушания.
В этом случае верующий круглосуточно погружен в состояние молитвенного созерцания, постоянно постится, так как в монастырских трапезных преимущественно предлагают постную пищу. У него есть все условия, чтобы, причащаясь часто, делать это достойно.
Другие православные священнослужители считают, что слишком активное участие в Божественной Евхаристии прихожан может умалить высокое значение этого Таинства. Пострадает в первую очередь качество подготовки к причастию и исповеди.
В суете многочисленных дел, которые окружают мирянина, ему будет очень трудно часто устраивать себе посты, выкраивать дополнительное время и силы на частое вычитывание обязательного молитвенного правила, которое довольно объемное.
Произойдет выхолащивание, обесценивание в сознании христиан этого высокого и святого Таинства, так как подготовка к нему будет поставлена на поток, делаться в спешке и небрежно, без должного благоговения.
В России до революции в церкви существовала четко установленная модель поведения верующих христиан, которыми на то время являлось большинство населения страны. Благочестивым людям предписывалось причащаться в каждый пост по одной простой причине. Причастие было невозможным без недельного говения со всей строгостью. Во время поста это условие можно было выполнить намного легче и проще, чем в обычные дни.
Внимание! Опытные духовники советуют причащаться раз в месяц. Чаще это делать нежелательно, но и затягивать слишком не стоит.
Нужны ли особые молитвы перед причастием для детей? Взгляды священнослужителей на этот вопрос также диаметрально противоположны. Кто-то считает, что ребенка с малых лет нужно постепенно приучать соблюдать пост и вычитывать хотя бы по несколько молитв, постепенно увеличивая их количество. Другие духовники настаивают на том, что достаточно на первых порах в период подготовки ввести ограничения на шоколад, мороженое, мультики.
Таким образом ребенок почувствует, что должно произойти что-то значительное, из ряда вон выходящее. Ребенок не должен избегать храма и молитв, потому что они навевают ему скуку. Ему будет достаточно видеть, как взрослые участвуют в подготовке к исповеди и Причастию, постоять с ними несколько минут на чтении молитв.
Полезное видео
Подведем итоги
Если мы хотим подойти к Евхаристической Чаше, значит должны пройти исповедь. Священник прочитает разрешительную молитву, возложив на нашу голову епитрахиль. Таким образом он засвидетельствует о чистоте души и совести дерзающего приступить к Святым Дарам. Читать молитвы перед Причастием необходимо, чтобы подготовить душу к этому таинству.
Молитвами святых отец наших, Господи Иисусе Христе Боже наш, помилуй нас. Аминь.
Царю Небесный, Утешителю, Душе истины, Иже везде сый и вся исполняяй, Сокровище благих и жизни Подателю, прииди и вселися в ны, и очисти ны от всякия скверны, и спаси, Блаже, души наша.
Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас. (Tрижды )
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Пресвятая Троице, помилуй нас; Господи, очисти грехи наша; Владыко, прости беззакония наша; Святый, посети и исцели немощи наша, имене Твоего ради.
Господи, помилуй. (Трижды
)
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Отче наш, Иже еси на небесех! Да святится имя Твое, да приидет Царствие Твое, да будет воля Твоя, яко на небеси и на земли. Хлеб наш насущный даждь нам днесь; и остави нам долги наша, якоже и мы оставляем должником нашим; и не введи нас во искушение, но избави нас от лукаваго.
Господи, помилуй. (12раз
)
Приидите, поклонимся Цареви нашему Богу. (Поклон
)
Приидите, поклонимся и припадем Христу, Цареви нашему Богу. (Поклон
)
Приидите, поклонимся и припадем Самому Христу, Цареви и Богу нашему.(Поклон
)
Псалом 22
Господь пасет мя, и ничтоже мя лишит. На месте злачне, тамо всели мя, на воде покойне воспита мя. Душу мою обрати, настави мя на стези правды, имене ради Своего. Аще бо и пойду посреде сени смертныя, не убоюся зла, яко Ты со мною еси, жезл Твой и палица Твоя, та мя утешиста. Уготовал еси предо мною трапезу сопротив стужающим мне, умастил еси елеом главу мою, и чаша Твоя упоявающи мя, яко державна. И милость Твоя поженет мя вся дни живота моего, и еже вселити ми ся в дом Господень, в долготу дний.
Псалом 23
Господня земля, и исполнение ея, вселенная, и вси живущии на ней. Той на морях основал ю есть, и на реках уготовал ю есть. Кто взыдет на гору Господню? Или кто станет на месте святем Его? Неповинен рукама и чист сердцем, иже не прият всуе душу свою, и не клятся лестию искреннему своему. Сей приимет благословение от Господа, и милостыню от Бога, Спаса своего. Сей род ищущих Господа, ищущих лице Бога Иаковля. Возмите врата князи ваша, и возмитеся врата вечная; и внидет Царь Славы. Кто есть сей Царь Славы? Господь крепок и силен, Господь силен в брани. Возмите врата князи ваша, и возмитеся врата вечная, и внидет Царь Славы. Кто есть сей Царь Славы? Господь сил, Той есть Царь Славы.
Псалом 115
Веровах, темже возглаголах, аз же смирихся зело. Аз же рех во изступлении моем: всяк человек ложь. Что воздам Господеви о всех, яже воздаде ми? Чашу спасения прииму, и имя Господне призову, молитвы моя Господеви воздам пред всеми людьми Его. Честна пред Господем смерть преподобных Его. О, Господи, аз раб Твой, аз раб Твой и сын рабыни Твоея; растерзал еси узы моя. Тебе пожру жертву хвалы, и во имя Господне призову. Молитвы моя Господеви воздам пред всеми людьми Его, во дворех дому Господня, посреди тебе, Иерусалиме.
Слава, и ныне: Аллилуия. (Трижды с тремя поклонами
)
Тропари, глас 8-й
Беззакония моя презри, Господи, от Девы рождейся, и сердце мое очисти, храм то творя пречистому Твоему Телу и Крови, ниже отрини мене от Твоего лица, без числа имеяй велию милость.
Слава: Во причастие святынь Твоих како дерзну [вниду], недостойный? Аше бо дерзну к Тебе приступити с достойными, хитон мя обличает, яко несть вечерний, и осуждение исходатайствую многогрешной души моей. Очисти, Господи, скверну души моея, и спаси мя, яко Человеколюбец.
И ныне: Многая множества моих, Богородице, прегрешений, к Тебе прибегох, Чистая, спасения требуя: посети немощствующую мою душу, и моли Сына Твоего и Бога нашего, дати ми оставление, яже содеях лютых, Едина благословенная.
[Во Святую же Четыредесятницу:
Егда славнии ученицы на умовении вечери просвещахуся, тогда Иуда злочестивый сребролюбием недуговав омрачашеся, и беззаконным судиям Тебе праведнаго Судию предает. Виждь, имений рачителю, сих ради удавление употребивша: бежи несытыя души, Учителю таковая дерзнувшия. Иже о всех благий Господи, слава Тебе.]
Псалом 50
Помилуй мя, Боже, по велицей милости Твоей, и по множеству щедрот Твоих очисти беззаконие мое. Наипаче омый мя от беззакония моего, и от греха моего очисти мя; яко беззаконие мое аз знаю, и грех мой предо мною есть выну. Тебе единому согреших и лукавое пред Тобою сотворих; яко да оправдишися во словесех Твоих, и победиши внегда судити Ти. Се бо, в беззакониих зачат есмь, и во гресех роди мя мати моя. Се бо, истину возлюбил еси; безвестная и тайная премудрости Твоея явил ми еси. Окропиши мя иссопом, и очищуся; омыеши мя, и паче снега убелюся. Слуху моему даси радость и веселие; возрадуются кости смиренныя. Отврати лице Твое от грех моих и вся беззакония моя очисти. Сердце чисто созижди во мне, Боже, и дух прав обнови во утробе моей. Не отвержи мене от лица Твоего и Духа Твоего Святаго не отыми от мене. Воздаждь ми радость спасения Твоего и Духом Владычним утверди мя. Научу беззаконныя путем Твоим, и нечестивии к Тебе обратятся. Избави мя от кровей, Боже, Боже спасения моего; возрадуется язык мой правде Твоей. Господи, устне мои отверзеши, и уста моя возвестят хвалу Твою. Яко аще бы восхотел еси жертвы, дал бых убо: всесожжения не благоволиши. Жертва Богу дух сокрушен; сердце сокрушенно и смиренно Бог не уничижит. Ублажи, Господи, благоволением Твоим Сиона, и да созиждутся стены Иерусалимския. Тогда благоволиши жертву правды, возношение и всесожегаемая; тогда возложат на олтарь Твой тельцы.
Канон, глас 2-й
Песнь 1
Грядите людие, поим песнь Христу Богу, раздельшему море, и наставльшему люди, яже изведе из работы египетския, яко прославися,
Хлеб живота вечнующаго да будет ми Тело Твое Святое, благоутробне Господи, и Честная Кровь, и недуг многообразных исцеление.
Осквернен делы безместными окаянный, Твоего Пречистаго Тела и Божественныя Крове недостоин есмь, Христе, причащения, егоже мя сподоби.
Богородичен: Земле благая, благословенная Богоневесто, клас прозябшая неоранный и спасительный миру, сподоби мя сей ядуща спастися.
Песнь 3
На камени мя веры утвердив, разширил еси уста моя на враги моя. Возвесели бо ся дух мой, внегда пети: несть свят, якоже Бог наш, и несть праведен паче Тебе, Господи.
Слезныя ми подаждь, Христе, капли, скверну сердца моего очищающия: яко да благою совестию очищен, верою прихожду и страхом, Владыко, ко причащению Божественных Даров Твоих.
Во оставление да будет ми прегрешений Пречистое Тело Твое, и Божественная Кровь, Духа же Святаго общение, и в жизнь вечную, Человеколюбче, и страстей и скорбей отчуждение.
Богородичен: Хлеба животнаго Tрапеза Пресвятая, свыше милости ради сшедшаго, и мирови новый живот дающаго, и мене ныне сподоби недостойнаго, со страхом вкусити сего, и живу быти.
Песнь 4
Пришел еси от Девы, не ходатай, ни Ангел, но Сам, Господи, воплощься, и спася еси всего мя человека. Тем зову Ти: слава силе Твоей, Господи.
Восхотел еси, нас ради воплощься, Многомилостиве, заклан быти яко овча, грех ради человеческих: темже молю Тя, и моя очисти согрешения.
Исцели души моея язвы, Господи, и всего освяти: и сподоби, Владыко, яко да причащуся тайныя Твоея Божественныя вечери, окаянный.
Богородичен: Умилостиви и мне сущаго от утробы Твоея, Владычице, и соблюди мя нескверна раба Твоего и непорочна, яко да прием умнаго бисера, освящуся.
Песнь 5
Света Подателю и веков Творче, Господи, во свете Твоих повелений настави нас; разве бо Тебе иного бога не знаем.
Якоже предрекл еси, Христе, да будет убо худому рабу Твоему, и во мне пребуди, якоже обещался еси: се бо Тело Твое ям Божественное, и пию Кровь Твою.
Слове Божий и Боже, угль Тела Твоего да будет мне помраченному в просвещение, и очищение оскверненной души моей Кровь Твоя.
Богородичен: Марие, Мати Божия, благоухания честное селение, Твоими молитвами сосуд мя избранный соделай, яко да освящений причащуся Сына Твоего.
Песнь 6
В бездне греховней валяяся, неизследную милосердия Твоего призываю бездну: от тли, Боже, мя возведи.
Ум, душу и сердце освяти, Спасе, и тело мое, и сподоби неосужденно, Владыко, к страшным Тайнам приступити.
Дабы устранился от страстей, и Твоея благодати имел бы приложение, живота же утверждение, причащением Святых, Христе, Таин Твоих.
Богородичен: Божие, Боже, Слово Святое, всего мя освяти, ныне приходящаго к Божественным Твоим Тайнам, Святыя Матере Твоея мольбами.
Кондак, глас 2-й
Хлеб, Христе, взяти не презри мя, Тело Твое, и Божественную Твою ныне Кровь, пречистых, Владыко, и страшных Твоих Таин причаститися окаяннаго, да не будет ми в суд, да будет же ми в живот вечный и безсмертный.
Песнь 7
Телу златому премудрыя дети не послужиша, и в пламень сами поидоша, и боги их обругаша, среди пламене возопиша, и ороси я Ангел: услышася уже уст ваших молитва.
Источник благих, причащение, Христе, безсмертных Твоих ныне Таинств да будет ми свет, и живот, и безстрастие, и к преспеянию же и умножению добродетели Божественнейшия ходатайственно, едине Блаже, яко да славлю Тя.
Да избавлюся от страстей, и врагов, и нужды, и всякия скорби, трепетом и любовию со благоговением, Человеколюбче, приступаяй ныне к Твоим безсмертным и Божественным Тайнам, и пети Тебе сподоби: благословен еси, Господи, Боже отец наших.
Богородичен: Спаса Христа рождшая паче ума, Богоблагодатная, молю Тя ныне, раб Твой, Чистую нечистый: хотящаго мя ныне к пречистым Тайнам приступити, очисти всего от скверны плоти и духа.
Песнь 8
В пещь огненную ко отроком еврейским снизшедшаго, и пламень в росу преложшаго Бога, пойте дела яко Господа, и превозносите во вся веки.
Небесных, и страшных, и святых Твоих, Христе, ныне Таин, и Божественныя Твоея и тайныя вечери о6щника быти и мене сподоби отчаяннаго, Боже, Спасе мой.
Под Твое прибег благоутробие, Блаже, со страхом зову Ти: во мне пребуди, Спасе, и аз, якоже рекл еси, в Тебе; се бо дерзая на милость Твою, ям Тело Твое, и пию Кровь Твою.
Припев: Пресвятая Троице, Боже наш, слава Тебе.
Троичен: Трепещу, приемля огнь, да не опалюся яко воск и яко трава; oле страшнаго таинства! oле благоугробия Божия! Како Божественнаго Тела и Крове брение причащаюся, и нетленен сотворяюся?
Песнь 9
Безначальна Родителя Сын, Бог и Господь, воплощся от Девы нам явися, омраченная просветити, собрати расточенная: тем всепетую Богородицу величаем.
Припев: Сердце чисто созижди во мне, Боже, и дух прав обнови во утробе моей.
Христос есть, вкусите и видите: Господь нас ради, по нам бо древле бывый, единою Себе принес, яко приношение Отцу Своему, присно закалается, освящаяй причащающияся.
Припев: Не отвержи мене от лица Твоего, и Духа Твоего Святаго не отыми от мене.
Душею и телом да освящуся, Владыко, да просвещуся, да спасуся, да буду дом Твой причащением священных Таин, живущаго Тя имея в себе со Отцем и Духом, Благодетелю Многомилостиве.
Припев: Воздаждь ми радость спасения Твоего, и Духом Владычним утверди мя.
Якоже огнь да будет ми, и яко свет, Тело Твое и Кровь, Спасе мой, пречестная, опаляя греховное вещество, сжигая же страстей терние, и всего мя просвещая, покланятися Божеству Твоему.
Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.
Богородичен: Бог воплотися от чистых кровей Твоих; темже всякий род поет Тя, Владычице, умная же множества славят, яко Тобою яве узреша всеми Владычествующаго, осуществовавшагося человечеством.
Достойно есть …Трисвятое. Пресвятая Троице… Отче наш… Тропарь дня или праздника. Если неделя, тропарь воскресный по гласу. Если же нет, настоящие тропари, глас 6-й:
Помилуй нас, Господи, помилуй нас; всякаго бо ответа недоумеюще, сию Ти молитву, яко Владыце, грешнии приносим: помилуй нас.
Слава: Господи, помилуй нас, на Тя бо уповахом; не прогневайся на ны зело, ниже помяни беззаконий наших, но призри и ныне яко благоутробен, и избави ны от враг наших. Ты бо еси Бог наш, и мы людие Твои, вси дела руку Твоею, и имя Твое призываем.
И ныне: Милосердия двери отверзи нам, благословенная Богородице, надеющиися на Тя да не погибнем, но да избавимся Тобою от бед: Ты бо еси спасение рода христианскаго.
Господи, помилуй. (40 раз
) И поклоны, сколько хочешь.
И стихи:
Хотя ясти, человече, Тело Владычне,
Страхом приступи, да не опалишися: огнь бо есть.
Божественную же пия Кровь ко общению,
Первее примирися тя опечалившим.
Таже дерзая, таинственное брашно яждь.
Прежде причастия страшныя жертвы,
Животворящаго Тела Владычня,
Сим помолися образом со трепетом:
Молитва 1-я, Василия Великого
Владыко Господи Иисусе Христе, Боже наш, Источниче жизни и безсмертия, всея твари видимыя и невидимыя Содетелю, безначальнаго Отца соприсносущный Сыне и собезначальный, премногия ради благости в последния дни в плоть оболкийся, и распныйся, и погребыйся за ны неблагодарныя и злонравныя, и Твоею Кровию обновивый растлевшее грехом естество наше, Сам, Безсмертный Царю, приими и мое грешнаго покаяние, и приклони ухо Твое мне, и услыши глаголы моя. Согреших бо, Господи, согреших на небо и пред Тобою, и несмь достоин воззрети на высоту славы Твоея: прогневах бо Твою благость, Твоя заповеди преступив, и не послушав Твоих повелений. Но Ты, Господи, незлобив сый, долготерпелив же и многомилостив, не предал еси мя погибнути со беззаконьми моими, моего всячески ожидая обращения. Ты бо рекл еси, Человеколюбче, пророком Твоим: яко хотением не хощу смерти грешника, но еже обратится и живу быти ему. Не хощеши бо, Владыко, создания Твоею руку погубити, ниже благоволиши о погибели человечестей, но хощеши всем спастися, и в разум истины приити. Темже и аз, аще и недостоин есмь небесе и земли, и сея привременныя жизни, всего себе повинув греху, и сластем поработив, и Твой осквернив образ; но творение и создание Твое быв, не отчаяваю своего спасения окаянный, на Твое же безмерное благоутробие дерзая, прихожду. Приими убо и мене, Человеколюбче Господи, якоже блудницу, яко разбойника, яко мытаря и яко блуднаго, и возми мое тяжкое бремя грехов, грех вземляй мира, и немощи человеческия исцеляяй, труждающияся и обремененныя к Себе призываяй и упокоеваяй, не пришедый призвати праведныя, но грешныя на покаяние. И очисти мя от всякия скверны плоти и духа, и научи мя совершати святыню во страсе Твоем: яко да чистым сведением совести моея, святынь Твоих часть приемля, соединюся святому Телу Твоему и Крови, и имею Тебе во мне живуща и пребывающа, со Отцем, и Святым Твоим Духом. Ей, Господи Иисусе Христе, Боже мой, и да не в суд ми будет причастие пречистых и животворящих Таин Твоих, ниже да немощен буду душею же и телом, от еже недостойне тем причащатися, но даждь ми, даже до конечнаго моего издыхания, неосужденно восприимати часть святынь Твоих, в Духа Святаго общение, в напутие живота вечнаго, и во благоприятен ответ на Страшнем судищи Твоем: яко да и аз со всеми избранными Твоими общник буду нетленных Твоих благ, яже уготовал еси любящим Тя, Господи, в нихже препрославлен еси во веки. Аминь.
Молитва 2-я, святого Иоанна Златоустого
Господи Боже мой, вем, яко несмь достоин, ниже доволен, да под кров внидеши храма души моея, занеже весь пуст и пался есть, и не имаши во мне места достойна еже главу подклонити: но якоже с высоты нас ради смирил еси Себе, смирися и ныне смирению моему; и якоже восприял еси в вертепе и в яслех безсловесных возлещи, сице восприими и в яслех безсловесныя моея души, и во оскверненное мое тело внити. И якоже не неудостоил еси внити, и свечеряти со грешники в дому Симона прокаженнаго, тако изволи внити и в дом смиренныя моея души, прокаженныя и грешныя; и якоже не отринул еси подобную мне блудницу и грешную, пришедшую и прикоснувшуюся Тебе, сице умилосердися и о мне грешнем, приходящем и прикасающем Ти ся; и якоже не возгнушался еси скверных ея уст и нечистых, целующих Тя, ниже моих возгнушайся сквернших оныя уст и нечистших, ниже мерзких моих и нечистых устен, и сквернаго и нечистейшаго моего языка. Но да будет ми угль пресвятаго Твоего Тела, и честныя Твоея Крове, во освящение и просвещение и здравие смиренней моей души и телу, во облегчение тяжестей многих моих согрешений, в соблюдение от всякаго диавольскаго действа, во отгнание и возбранение злаго моего и лукаваго обычая, во умерщвление страстей, в снабдение заповедей Твоих, в приложение Божественныя Твоея благодати, и Твоего Царствия присвоение. Не бо яко презираяй прихожду к Тебе, Христе Боже, но яко дерзая на неизреченную Твою благость, и да не на мнозе удаляяйся общения Твоего, от мысленнаго волка звероуловлен буду. Темже молюся Тебе: яко един сый Свят, Владыко, освяти мою душу и тело, ум и сердце, чревеса и утробы, и всего мя обнови, и вкорени страх Твой во удесех моих, и освящение Твое неотъемлемо от мене сотвори; и буди ми помощник и заступник, окормляя в мире живот мой, сподобляя мя и одесную Тебе предстояния со святыми Твоими, молитвами и моленьми Пречистыя Твоея Матере, невещественных Твоих служителей и пречистых сил, и всех святых, от века Тебе благоугодивших. Аминь
Молитва 3-я, Симеона Метафраста
Едине чистый и нетленный Господи, за неизреченную милость человеколюбия наше все восприемый смешение, от чистых и девственных кровей паче естества рождшия Тя, Духа Божественнаго нашествием, и благоволением Отца присносущнаго, Христе Иисусе, премудросте Божия, и мире, и сило; Твоим восприятием животворящая и спасительная страдания восприемый, крест, гвоздия, копие, смерть, умертви моя душетленныя страсти телесныя. Погребением Твоим адова пленивый царствия, погреби моя благими помыслы лукавая советования, и лукавствия духи разори. Тридневным Твоим и живоносным воскресением падшаго праотца возставивый, возстави мя грехом поползшагося, образы мне покаяния предлагая. Преславным Твоим вознесением плотское обоживый восприятие, и сие десным Отца седением почтый, сподоби мя причастием святых Твоих Таин десную часть спасаемых получити. Снитием Утешителя Твоего Духа сосуды честны священныя Твоя ученики соделавый, приятелище и мене покажи Того пришествия. Хотяй паки прийти судити вселенней правдою, благоволи и мне усрести Тя на облацех, Судию и Создателя моего, со всеми святыми Твоими: да безконечно славословлю и воспеваю Тя, со безначальным Твоим Отцем, и Пресвятым и Благим и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Молитва 4-я, святого Иоанна Дамаскина
Владыко Господи Иисусе Христе, Боже наш, едине имеяй власть человеком оставляти грехи, яко благ и Человеколюбец презри моя вся в ведении и не в ведении прегрешения, и сподоби мя неосужденно причаститися Божественных, и преславных, и пречистых, и животворящих Твоих Таин, не в тяжесть, ни в муку, ни в приложение грехов, но во очищение, и освящение, и обручение будущаго Живота и царствия, в стену и помощь, и в возражение сопротивных, во истребление многих моих согрешений. Ты бо еси Бог милости, и щедрот, и человеколюбия, и Тебе славу возсылаем, со Отцем, и Святым Духом, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Молитва 5-я, святого Василия Великого
Вем, Господи, яко недостойне причащаюся пречистаго Твоего Тела и честныя Твоея Крове, и повинен есмь, и суд себе ям и пию, не разсуждая Тела и Крове Тебе Христа и Бога моего, но на щедроты Твоя дерзая прихожду к Тебе рекшему: ядый Мою плоть, и пияй Мою кровь, во Мне пребывает, и Аз в нем. Умилосердися убо, Господи, и не обличи мя грешнаго, но сотвори со мною по милости Твоей; и да будут ми святая сия во исцеление, и очищение, и просвещение, и сохранение, и спасение, и во освящение души и тела; во отгнание всякаго мечтания, и лукаваго деяния, и действа диавольскаго, мысленнe во удесех моих действуемаго, в дерзновение и любовь, яже к Тебе; во исправление жития и утверждение, в возращение добродетели и совершенства; во исполнение заповедей, в Духа Святаго общение, в напутие живота вечнаго, во ответ благоприятен на Страшнем судищи Твоем: не в суд или во осуждение.
Молитва 6-я,святого Симеона Нового Богослова
От скверных устен, от мерзкаго сердца, от нечистаго языка, от души осквернены, приими моление, Христе мой, и не презри моих ни словес, ниже образов, ниже безстудия. Даждь ми дерзновенно глаголати, яже хощу, Христе мой, паче же и научи мя, что ми подобает творити и глаголати. Согреших паче блудницы, яже уведе, где обитаеши, миро купивши, прииде дерзостне помазати Твои нозе, Бога моего, Владыки и Христа моего. Якоже ону не отринул еси пришедшую от сердца, ниже мене возгнушайся, Слове: Твои же ми подаждь нозе, и держати и целовати, и струями слезными, яко многоценным миром, сия дерзостно помазати. Омый мя слезами моими, очисти мя ими, Слове. Остави и прегрешения моя, и прощение ми подаждь. Веси зол множество, веси и струпы моя, и язвы зриши моя, но и веру веси, и произволение зриши, и воздыхание слышиши. Не таится Тебе, Боже мой, Творче мой, Избавителю мой, ниже капля слезная, ниже капли часть некая. Несоделанное мое видесте очи Твои, в книзе же Твоей и еще несодеянная написана Тебе суть. Виждь смирение мое, виждь труд мой елик, и грехи вся остави ми, Боже всяческих: да чистым сердцем, притрепетною мыслию, и душею сокрушенною, нескверных Твоих причащуся и пресвятых Таин, имиже оживляется и обожается всяк ядый же и пияй чистым сердцем; Ты бо рекл еси, Владыко мой: всяк ядый Мою Плоть, и пияй Мою Кровь, во Мне убо сей пребывает, в немже и Аз семь. Истинно слово всяко Владыки и Бога моего: божественных бо причащаяйся и боготворящих благодатей, не убо есмь един, но с Тобою, Христе мой, Светом трисолнечным, просвещающим мир. Да убо не един пребуду кроме Тебе Живодавца, дыхания моего, живота моего, радования моего, спасения миру. Сего ради к Тебе приступих, якоже зриши, со слезами, и душею сокрушенною избавления моих прегрешений прошу прияти ми, и Твоих живодательных и непорочных Таинств причаститися неосужденно, да пребудеши, якоже рекл еси, со мною треокаянным: да не кроме обрет мя Твоея благодати, прелестник восхитит мя льстивне, и прельстив отведет боготворящих Твоих словес. Сего ради к Тебе припадаю, и тепле вопию Ти: якоже блуднаго приял еси, и блудницу пришедшую, тако приими мя блуднаго и сквернаго, Щедре. Душею сокрушенною, ныне бо к Тебе приходя, вем, Спасе, яко иный, якоже аз, не прегреши Тебе, ниже содея деяния, яже аз содеях. Но сие паки вем, яко не величество прегрешений, ни грехов множество превосходит Бога моего многое долготерпение, и человеколюбие крайнее; но милостию сострастия тепле кающияся, и чистиши, и светлиши, и света твориши причастники, общники Божества Твоего соделоваяй независтно, и странное и Ангелом, и человеческим мыслем, беседуеши им многажды, якоже другом Твоим истинным. Сия дерзостна творят мя, сия вперяют мя, Христе мой. И дерзая Твоим богатым к нам благодеянием, радуяся вкупе и трепеща, огневи причащаюся трава сый, и странно чудо, орошаем неопально, якоже убо купина древле неопальне горящи. Ныне благодарною мыслию, благодарным же сердцем, благодарными удесы моими, души и тела моего, покланяюся и величаю, и славословлю Тя, Боже мой, яко благословенна суща, ныне же и во веки.
Молитва 7-я, святого Иоанна Златоустого
Боже, ослаби, остави, прости ми согрешения моя, елика Ти согреших, аще словом, аще делом, аще помышлением, волею или неволею, разумом или неразумием, вся ми прости яко благ и Человеколюбец, и молитвами Пречистыя Твоея Матере, умных Твоих служителей и святых сил, и всех святых от века Тебе благоугодивших, неосужденно благоволи прияти ми святое и пречистое Твое Тело и честную Кровь, во исцеление души же и тела, и во очищение лукавых моих помышлений. Яко Твое есть царство и сила и слава, со Отцем и Святым Духом, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Его же, 8-я
Несмь доволен, Владыко Господи, да внидеши под кров души моея; но понеже хощеши Ты, яко Человеколюбец, жити во мне, дерзая приступаю; повелеваеши, да отверзу двери, яже Ты един создал еси, и внидеши со человеколюбием якоже еси, внидеши и просвещаеши помраченный мой помысл. Верую, яко сие сотвориши: не бо блудницу, со слезами пришедшую к Тебе, отгнал еси; ниже мытаря отвергл еси покаявшася; ниже разбойника, познавша Царство Твое, отгнал еси; ниже гонителя покаявшася оставил еси, еже бе: но от покаяния Тебе пришедшия вся, в лице Твоих другов вчинил еси, Един сый благословенный всегда, ныне и в безконечныя веки. Аминь.
Его же, 9-я
Господи Иисусе Христе Боже мой, ослаби, остави, очисти и прости ми грешному, и непотребному, и недостойному рабу Твоему, прегрешения, и согрешения, и грехопадения моя, елика Ти от юности моея, даже до настоящего дне и часа согреших: аще в разуме и в неразумии, аще в словесех или делех, или помышлениих и мыслех, и начинаниих, и всех моих чувствах. И молитвами безсеменно рождшия Тя, Пречистая и Приснодевы Марии, Матере Твоея, единыя непостыдныя надежды и предстательства и спасения моего, сподоби мя неосужденно причаститися пречистых, безсмертных, животворящих и страшных Твоих Таинств, во оставление грехов и в жизнь вечную: во освящение, и просвещение, крепость, исцеление, и здравие души же и тела, и в потребление и всесовершенное погубление лукавых моих помыслов, и помышлений, и предприятий, и нощных мечтаний, темных и лукавых духов; яко Твое есть царство, и сила, и слава, и честь, и поклонение, со Отцем и Святым Твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Молитва 10-я, святого Иоанна Дамаскина
Пред дверьми храма Твоего предстою, и лютых помышлений не отступаю; но Ты, Христе Боже, мытаря оправдивый, и хананею помиловавый, и разбойнику рая двери отверзый, отверзи ми утробы человеколюбия Твоего и приими мя приходяща и прикасающася Тебе, яко блудницу, и кровоточивую: ова убо края ризы Твоея коснувшися, удобь исцеление прият, ова же пречистеи Твои нозе удержавши, разрешение грехов понесе. Аз же, окаянный, все Твое Тело дерзая восприяти, да не опален буду; но приими мя, якоже оныя, и просвети моя душевныя чувства, попаляя моя греховныя вины, молитвами безсеменно Рождшия Тя, и Небесных сил; яко благословен еси во веки веков. Аминь.
Молитва святого Иоанна Златоустого
Верую, Господи, и исповедую, яко Ты еси воистинну Христос, Сын Бога живаго, пришедый в мир грешныя спасти, от нихже первый есмь аз. Еще верую, яко сие есть самое пречистое Тело Твое, и сия самая есть честная Кровь Твоя. Молюся убо Тебе: помилуй мя, и прости ми прегрешения моя, вольная и невольная, яже словом, яже делом, яже ведением и неведением, и сподоби мя неосужденно причаститися пречистых Твоих Таинств, во оставление грехов, и в жизнь вечную. Аминь.