Икона Божией Матери «Млекопитательница». Образ Марии
Описание иконы БогоМатери Млекопитательница:
На иконе Богородицы Млекопитательница изображена Пресвятая Дева, кормящая грудью Богомладенца. По устному преданию этот образ редкой иконографии первоначально находился в лавре Саввы Освященного, расположенной в 18 верстах от Иерусалима. Святой основатель единственной на Востоке лавры при своей кончине предсказывал братии, что со временем посетит его лавру соимённый ему царственный паломник из Сербии, и что чудотворная икона Богородицы «Млекопитательница» будет дарована ему от лавры в благословение.
Возвращаясь из Палестины в Сербию, святой Савва посетил на горе Афон основанный им Хилендарский монастырь. Этому монастырю он и передал в собственность икону Божией Матери «Млекопитательница», где образ находится и поныне. Замечательно, что икона Пресвятой Богородицы была поставлена святым Саввою в иконостасе не по левую сторону царских врат, как принято, а по правую, где обыкновенно ставится икона Спасителя. Образ же Господа Вседержителя он поместил по левую сторону, где обыкновенно должна стоять икона Божией Матери.
На иконе Пресвятой Богородицы «Млекопитательница» изображены солнце и луна с соответствующими надписями. Образ иногда встречается в зеркальном изображении и с другой символикой. Существует несколько чудотворных списков, о каждом из которых сохранились письменные и устные предания. Так, в России прославился образ, обретенный в 1650 году в селе Крестогорск недалеко от Минска.
Икона, схожая с Афонским образом, была обнаружена на высоком дереве. На месте её явления был построен храм в честь Успения Божией Матери. Икону поместили над царскими вратами и в определённые дни опускали для того, чтобы богомольцы могли к ней приложиться. Существует немало преданий об исцелении страждущих по молитвам к Пресвятой Богородицы перед Её иконой «Млекопитательница».
_______________________________________
Пред иконой Пресвятой Богородицы «Млекопитательница» молятся при трудных родах, о кормлении младенцев Материнским молоком, при недостатке грудного молока, а так же о здоровье младенцев.
Молитвы к Пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой «Млекопитательница»
Молитва первая перед иконой Божьей Матери Млекопитательница
Приими, Госпоже Богородительнице, слезная моления рабов Твоих, к Тебе притекающих. Зрим Тя на святей иконе, на руках носящую и млеком питающую Сына Твоего и Бога нашего, Господа Иисуса Христа. Аще и безболезненно родила еси Его, обаче матерния скорби веси и немощи сынов и дщерей человеческих зриши. Темже тепле припадающе к цельбоносному образу Твоему и умиленно сей лобызающе, молим Тя, всемилостивая Владычице: нас, грешных, осужденных в болезнех родити и в печалех питати чада наша, милостивно пощади и сострадательно заступи, младенцы же наша, такожде и родившия их, от тяжкаго недуга и горькия скорби избави. Даруй им здравие и благомощие, да и питаемии от силы в силу возрастати будут, и питающия их исполнятся радостию и утешением, яко да и ныне предстательством Твоим из уст младенец и ссущих Господь совершит хвалу Свою. О Мати Сына Божия! Умилосердися на Матери сынов человеческих и на немощныя люди Твоя: постигающия нас болезни скоро исцели, належащия на нас скорби и печали утоли, и не презри слез и воздыхании рабов Твоих. Услыши нас в день скорби пред иконою Твоею припадающих, и в день радости и избавления приими благодарная хваления сердец наших. Вознеси мольбы наша к престолу Сына Твоего и Бога нашего, да милостив будет ко грехом и немощем нашим и пробавит милость Свою ведущим имя Его, яко да и мы, и чада наша, прославим Тя, милосердую Заступницу и верную надежду рода нашего, во веки веков. Аминь.
Молитва вторая перед иконой Божьей Матери Млекопитательница
О Пресвятая Госпоже Владычице наша Богородице, Небесная наша Царице, млеком Христа Бога нашего питавшая, и нас недостойных и многогрешных Твоею богатою милостию питаеши. Спаси и избави нас грешных рабов Твоих от напрасныя клеветы, от всякия беды и напасти и внезапныя смерти. Помилуй нас в дневных часех, во утренних и вечерних и во всякое время сохрани нас: стоящих, сидящих соблюди и на всяких путех ходящих и в ночных часех спящих покрый и заступи. Защити нас, Владычице Богородице, от всех наших враг видимых и невидимых и от всякаго злаго обстояния. На всяком месте и на всякое время буди нам, Мати Преблагая, необоримая стена и крепкое заступление, всегда, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Тропарь Пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой «Млекопитательница»
Тропарь, глас 3
Без семене от Божественного Духа волею же Отчею, зачала еси Сына Божия. От Отца без матере прежде век суща, нас же ради из Тебе без отца бывша плотию познала еси Младенца и млеком питала еси. Темже не престай молити избавитися от скорбей душам нашим.
Величание
Величаем Тя, Пресвятая Дево, Млекопитательнице Спаса нашего, и чтим образ Твой святый, от негоже благодать исцеления нам присно подаеши.
________________________________________________
Акафист Пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой «Млекопитательница»
Кондак 1
Избранней от дщерей человеческих Материю быти Христа Бога нашего принесем от любви нашея песни хвалебныя; Ты же Сына Божия неизреченно родившая и яко Младенца млеком питавшая, сохрани поющих Тя от обышедших нас зол, скорбей и напастей, да зовем Ти немолчно: Радуйся, Богородице Дево, Млекопитательнице, милостию Твоею нас присно питающая.
Икос 1
Ангелов лицы в вертеп приникнувши и узревши тамо Деву чистую, Сына млеком питающую, возопиша Тебе, Благословенней: Радуйся, рождшая мира Творца; радуйся, питающая Питателя вселенной. Радуйся, пеленами повивающая Повивающаго небо облаки; радуйся, дланьми носящая на Херувимех носимаго. Радуйся, яко Детищ мал всех Тобою родился еси; радуйся, яко Младенец плачущ и мирови радость дающ. Радуйся, Богородице Дево, Млекопитательнице, милостию Твоею нас присно питающая.
Кондак 2
Видящи Святая Дева при персех Своих Богомладенца лежаща, глагола Ему: како возмогу Тя питати, Творца Моего, Емуже вся воинства небесная вопиют: Аллилуиа.
Икос 2
Разумная вся тварь недоразумевает како Дева пребываеши, Младенца млеком питаеши. Обаче неизреченному таинству сему веруя, благоговейно взываем: Радуйся, Дево неблазная; радуйся, Девице прекрасная. Радуйся, жен украшение; радуйся, Мати чистотствующая. Радуйся, дев правило; радуйся, Благословенная в женах. Радуйся, Богородице Дево, Млекопитательнице, милостию Твоею нас присно питающая.
Кондак 3
Сила Вышняго осени Тя, Богородице Дево, и подаде Ти крепость повити и питати Егоже вси концы земли величают и поют Ему песнь великую: Аллилуиа.
Икос 3
Имея дерзновение велие к Рожденному от Тебе, призри на скорби и беды, нас обышедшия, умоли Питаемаго Тобою за ны грешныя и недостойныя да избавльшеся от лютых напастей, возглаголем Ти тако: Радуйся, Рождшая Сладчайшее Утешение наше; радуйся, произрастившая Благословеннаго благодатию. Радуйся, Мати наша Всеблагая; радуйся, чадами Твоими нас нарекшая. Радуйся, благонадежное наше прибежище; Радуйся, Богородице Дево, Млекопитательнице, милостию Твоею нас присно питающая.
Кондак 4
Буря скорбей и напастей обдержит ны, трепещем да не потонем в мори житейстем, но явися нам, яко голубица Ноева, ветвь надежды подающая нам, вопиющим Богу: Аллилуиа.
Икос 4
Слышащи жена благоразумная глаголы живота вечнаго Сыном Твоим вещаемыя, прослави Тя, вопия Ему: «Благословенно чрево, носившее Тя и сосца яже еси ссал», темже приими и наша немощныя похвалы сицевыя: Радуйся, бисере драгий, Всечудная Мати; радуйся, велия в женах. Радуйся, ветвь присноцветущая; радуйся, животе приемляй Сокровище освящения. Радуйся, чаше златая, Христа - Небесную Манну носящая; радуйся, Хлебом Жизни нас возрождающая. Радуйся, Богородице Дево, Млекопитательнице, милостию Твоею нас присно питающая.
Кондак 5
Боготечныя руце Твоя, Всепетая, простри к нам немощным, воздвигни нас унылых, спаси отчаянных, да в радости душевней, ничем не смущаемей, вопием Сыну Твоему: Аллилуиа.
Икос 5
Виде Тя в Дусе богоглаголивый Исаия, яко имаши Дева сущи во чреве прияти Рожденнаго из Тебе, возгласи Ти: Радуйся, Предвечнаго рождшая; радуйся, яко Тобою с нами Бог бывает. Радуйся, пророчеств сбытие; радуйся, пророков веселие. Радуйся, всего мира чаяние; радуйся, рода нашего утешение. Радуйся, Богородице Дево, Млекопитательнице, милостию Твоею нас присно питающая
Кондак 6
Проповедницы присноглаголемии Твоего милосердия суть чудеса многообразнии, источаемыя от иконы Твоея святыя, ихже обильно нам даровала еси, да покланяющеся Тебе и Богомладенцу Христу, вопием гласы хвалебныя: Аллилуиа.
Икос 6
Возсия во обители Саввы Освященнаго, яко солнце светозарное, всечестная икона Твоя, Млекопитательнице именуемая, пред Нею же преподобный со иноки выну прославляше Тя, вопиюща: Радуйся, обители нашея пречудное украшение; радуйся, от врагов видимых и невидимых твердое заступление и защищение. Радуйся, молениям нашим присновнемлющая; радуйся, прошения наша благоутробно приемлющая. Радуйся, горестная воздыхания наша утишающая; радуйся, слезы наша отирающая. Радуйся, Богородице Дево, Млекопитательнице, милостию Твоею нас присно питающая.
Кондак 7
Хотящи преподобный Савва отъити в жизнь вечную, пророчески рече: яко по мнозех днех приидет во обитель сию царев сын, ему тезоименитый, сей приимет святую икону Владычицы во благословение и воспоет радуяся: Аллилуиа.
Икос 7
Новый угодник Савва, святитель Сербския земли, прииде во обитель древнюю и прият по словеси его святую икону и принесе ю на гору Афонскую во обитель Хиландарскую и вси насельницы ея радостно взываху ко Владычице мира: Радуйся, присно о нас грешных промышляющая; радуйся, николиже нас грешных забывающая. Радуйся, милость Твою тысячекратно во святых чудотворных иконах Твоих обновляющая; радуйся, новыя знамения щедрот Твоих ныне изливающая. Радуйся, любящих и чтущих Тя зело возлюбившая. Радуйся, Богородице Дево, Млекопитательнице, милостию Твоею нас присно питающая.
Кондак 8
Странное чудо и недоразумеваемое есть неверным и суемудренным како от иконы Твоея чудеса истекают, мы же многократными милостями в сем утвержденныя пети Господу Богу, даровавшему таковую Помощницу роду христианскому дерзаем: Аллилуиа.
Икос 8
Весь мир видимый и невидимый блажит Тя, Богородице Дево, яко усердную Заступницу нашу, присно помогающую нам, в море бед и скорбей погибающим, да Тебе Единей нашей Надежде вопием: Радуйся, Сына Твоего за нас грешных умоляющая; радуйся, в бедах и обстояниих скоро помогающая, Радуйся, молений наших скорое услышание; радуйся, горестей жития нашего верное услаждение. Радуйся, мир и упокоение сердцам нашим дарующая; радуйся, веру нашу укрепляющая. Радуйся, крест жизни нашея понести нам помогающая. Радуйся, Богородице Дево, Млекопитательнице, милостию Твоею нас присно питающая.
Кондак 9
Всяко ублажая Тя, Всеблагая, Иоанн Дамаскин рече, яко удобеемолчание, неже пети Тя, но любовию понуждаемии, восхваляем Тя и поем Сыну Твоему песнь великую: Аллилуиа.
Икос 9
Витийствовати не хощем, но с любовию и слезами притекаем к Тебе, яко Матери чадолюбивей, и из глубины сердца вопием: Радуйся, Радость наша неизреченная; радуйся. Утешение наше несказанное. Радуйся, домов наших ограждение; радуйся, чад наших покрове. Радуйся, чад наших воспитание; радуйся, юных от путей гибельных охранение. Радуйся, Богородице Дево, Млекопитательнице, милостию Твоею нас присно питающая.
Кондак 10
Спасти всех нас и хощеши и можеши, Пресвятая Дево, аще прибегаем ко всечестному Покрову Твоему, сего ради молим Тя: избави нас от горьких бед и скорбей, нашедших на ны, привлецы сердца наша к благостному прибежищу и научи вопити Богу, из Тебе рождшемуся: Аллилуиа.
Икос 10
Стену нерушиму Тя нарицаем и вемы, яко истину глаголем, уведехом бо, яко зело любиши род христианский, милости и щедроты Твоя присно источаеши вопиющим Тебе: Радуйся, от сетей вражиих нас охраняющая; радуйся, от навета злых человек нас спасающая. Радуйся, вражду сродник наших на любовь пременяющая; радуйся, мир и тишину в домах наших сохраняющая. Радуйся, намерениям благим вспомоществующая; радуйся, советы благия на сердце полагающая. Радуйся, Богородице Дево, Млекопитательнице,милостиюТвоею нас присно питающая.
Кондак 11
Пение всякое принесоша Ти, Пренепорочная, пророцы, предзревше безсеменное зачатие и рождение от Тебе Сына Божия; пастырие же и волсви, видевше Тя рождшую и питавшую; и весь мир крещеный хвалит Тя. Веруем, яко до скончания века не умолкнет песнь хвалебная от рода христианскаго Рожденному Тобою: Аллилуиа.
Икос 11
Светило светозарное Ты еси, Пречистая, нам во тьме грехов и страстей погибающим, просвещающее наша темныя очи, сердце озаряющее высшим разумом, поющее Тя: Радуйся, Путь, Истину и Жизнь рождшая; радуйся, истинному Богу нас вручающая. Радуйся, светом Евангелия наши мрачныя души озаряющая; радуйся, мудрость века сего ни во чтоже вменяющая. Радуйся, мудрость превысочайшую, яже есть любовь, в сердцах наших насаждающая; радуйся, помоще всем и во всем. Радуйся, Богородице Дево, Млекопитательнице, милостию Твоею нас присно питающая.
Кондак 12
Благодать Божия явися чудно в земли Российстей от подобия иконы Твоея Млекопитательницы пренесенныя. Темже и гора Афонская и страна наша, ныне люте страждущая, но на милость Твою несуменно уповающая, вопиют милосердому Богу: Аллилуиа.
Икос 12
Поюще Те яко Спаса нашего родившую и пеленами повившую и млеком питавшую, уповаем, яко ни коеже Твое прошение безответно от Него пребудет, понеже Сам Сладчайший Иисус обеща ту; тако имуще в сем твердую надежду, восхваляем Тя, Отрадо и Утешение наше: Радуйся, лютыя скорби в радость претворяющая; радуйся, ожесточение сердец наших любовию Твоею умягчающая. Радуйся, любити Бога и ближняго нас научающая; радуйся, в скорбех наших упование на Бога возлагати наставляющая. Радуйся, наши хладныя молитвы любовию Твоею согревающая; радуйся, молитвы нас грешных и недостойных яко милостивая Матерь приемлющая. Радуйся, Богородице Дево, Млекопитательнице, милостию Твоею нас присно питающая.
Кондак 13
О Всехвальная Богородице Дево, нашего Господа и Владыку млеком питавшая, не презри сего скорбнаго моления нашего, но умоли Сына Твоего, да дарует нам грехов прощение, болезней исцеление, дасохранит нас от глада, мраза, смертоносныя язвы, нечаянныя смерти и от всех бед и обстояний, да избавльшеся сих, радуяся зовем Ему: Аллилуиа.
(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)
_____________________________________________
Также читайте у нас на сайте:
Земная жизнь Богородицы - Описание жизни, рождества, успения Божией Матери.
Явления Богородицы - О чудесных явлениях БогоМатери.
Иконы Божьей Матери - Взгляд Православия на гадания, экстрасенсорику, сглаз, порчу, йогу и подобные "духовные" практики.
Суеверия - Описание некоторых суеверий.
__________________________________________________
http://pravkurs.ru/ - Православный интернет курс дистанционного обучения . Рекомендуем пройти этот курс всем начинающим Православным Христианам. Обучение через интернет проходит два раза в год, запишитесь на следующие курсы сегодня!
Первое Православное радио в ФМ диапозоне!
Можете слушать в автомобиле, на даче, везде где у вас нет доступа к Православной литературе или другим материалам.
12/25 января отмечается память иконы Божией Матери «Млекопитательница». Этот древний образ Царицы Небесной издавна почитается верующими. К нему прибегают и матери, кормящие младенцев, и супруги, желающие иметь чад, и и бедные, не имеющие пропитания. «Млекопитательница» также и особая покровительница монашествующих, о чем свидетельствует многовековая история этой иконы. Так Царица Небесная, по словам акафиста, питает млеком милости Своей всех, с верой и надеждой к Ней прибегающих.
Есть такая чтимая икона и в соборе Рождества Пресвятой Богородицы в Зачатьевском монастыре. Икона старинная, красивая, с клеймами, повествующими об истории обретения этой святыни. Она была пожертвована в обитель в сентябре 2013 года. В январе 2014 года, к дню своего праздника, икона была поставлена в благолепный киот, также устроенный усердием благотворителей.
Икона Божией Матери «Млекопитательница» первоначально находилась в Лавре преподобного Саввы Освященного близ Иерусалима. Святой основатель Лавры при кончине предсказал братии, что Лавру посетит паломник из Сербии Савва, и повелел передать ему в благословение чудотворную икону. Это и случилось в XIII веке. Святитель Савва Сербский привез икону в Хилендарский монастырь на Святой Горе Афон и поставил ее по правую сторону иконостаса, в церкви при Карейской келлии, впоследствии названной Типикарницей, так как там хранился устав святителя Саввы.
Празднование иконы Божией Матери «Млекопитательница» приходится в один день с памятью святителя Саввы, архиепископа Сербского. Вот каким чудесным образом связаны эти два праздника. По преданию, сохранившемуся в Хиландарской обители на Афоне, икона сия первоначально находилась в Лавре святого Саввы Освященного под Иерусалимом. Святой Савва при своем исходе из жизни временной ко Господу открыл братии, окружавшей его смертный одр, что со временем посетит Лавру соименный ему царственный паломник из Сербии, Савва. Вот этому паломнику должна быть дарована икона Богородицы «Млекопитательница» в благословение. Сие было сказано в 532 году. Более шести веков пронеслось с той поры. Икона божественной Млекопитательницы неподвижно стояла на своем месте, в чаянии исполнения пророческих предсмертных о ней завещаний святого Саввы. Наконец в XIII веке прибыл в Палестину святой Савва Сербский, ему передано было пророческое завещание святого Саввы Освященного, и вместе с чудотворной иконою Божией Матери, именуемой «Троеручица», Лавра благословила его и иконою «Млекопитательница». На обратном пути из Палестины в Сербию святитель Савва посетил Святую Афонскую Гору, где им был основан Хилендарский монастырь. Именно этой обители он и оставил в неотъемлемое наследство и украшение икону Божией Матери «Млекопитательница», поставив ее в церкви при Карейской келлии, названной впоследствии Типикарницею, так как в ней находился Типик (устав) святителя Саввы. Икона «Млекопитательница» была поставлена в иконостасе не по левую сторону от царских врат, а по правую, где обыкновенно поставляют икону Пресвятой Троицы, или икону Спасителя. В этой церкви образ Господа Вседержителя занимает место по левую сторону от царских врат в иконостасе, то есть там, где должна стоять икона Богоматери.
С тех пор празднование образу Пресвятой Богородицы «Млекопитательницы» совершается при Карейской келлии в день памяти святителя Саввы Сербского, 12 января (25 января по н. ст.).
Царица Небесная благоволила кроме сей иконы прославить еще несколько копий с нее. Один из главнейших чудотворных списков находится в скиту святого пророка Илии на Афоне. Время и место написания этой святой иконы неизвестно. По преданию, она принадлежала некоему подвижнику, который благословил ею другого афонского подвижника - Онисима, подвизавшегося на месте, называемом Юхтадика; а последний благословил ею своего спостника и сотаинника по духовной жизни схимонаха Ильинского скита Игнатия. Схимонах Игнатий был послан в 1848 году в Россию для сбора пожертвований в пользу обители, причем настоятель Ильинского скита отец Паисий благословил его в путь именно этой иконой. В Харькове от сей иконы последовало первое чудо - поражение обеих рук поправлявшего без должного благоговения ее киот столяра и чудесное исцеление его после совершения молебного пения перед этой иконой. За сим чудом последовало множество других: в Ельце, Задонске, Туле, Москве и других городах. Икона эта усердием богомольцев украшена сребро-позлащенною ризою и дорогими разноцветными камнями. Другие наиболее известные чудотворные списки иконы Пресвятой Богородицы «Млекопитательницы» находятся в Москве и Одессе.
Есть еще одна икона Богоматери «Млекопитательница». Она обретена в 1650 году в двадцати верстах от Минска. На месте ее явления был построен храм в честь Успения Богородицы. Как в древности, так и поныне от этих икон совершаются многочисленные чудеса. Списки этой иконы находятся во многих храмах России.
Тропарь, глас 3
Без Семене от Божественнаго Духа, волею же Отчею зачала еси СынаБожия, из Отца без Матере прежде век Суща, нас же ради из Тебе безотца бывша, плотию родила еси и Младенца млеком питала еси, темже непрестай молити избавитися от бед душам нашим.
Кондак, глас 5-й:
Душ наших чувствия очистиши, узрим на иконе таинство преславное, Творца вселенныя и Господа вышних сил, во объятиях держима и от сосцу Твоею яко Младенца питаема, и, со страхом и радостию покланяющеся Тебе и рождшемуся от Тебе Спасу нашему, воззовем: Радуйся, Владычице, жизни нашея Питательница.
Молитва:
Приими, Госпоже Богородительнице, слезныя моления рабов Твоих, к Тебе притекающих. Зрим Тя на святей иконе, на руках носящую и млеком питающую Сына Твоего и Бога нашего, Господа Иисуса Христа. Аще и безболезненно родила еси Его, а паче матерние скорби веси и немощи сынов и дщерей человеческих зриши. Темже тепле припадающе к цельбоносному образу Твоему и умиленно сей лобызающе, молим Тя, Всемилостивая Владычице: нас, грешных, осужденных в болезнех родити и в печалех питати чада наша, милостивно пощади и сострадательно заступи, младенцы же наша, такожде и родившия их, от тяжкаго недуга и горькия скорби избави. Даруй им здравие и благомощие, да и питаемии от силы в силу возрастати будут, и питающие их исполнятся радостию и утешением, яко да и ныне предстательством Твоим из уст младенец и ссущих Господь совершит хвалу Свою. О, Мати Сына Божия! Умилосердися на матери сынов человеческих и на немощныя люди Твоя: постигающия нас болезни скоро исцели, належащия на нас скорби и печали утоли, и не презри слез и воздыханий рабов Твоих. Услыши нас в день скорби пред иконою Твоею припадающих и в день радости избавления приими благодарное хваление сердец наших. Вознеси мольбы наша ко престолу Сына Твоего и Бога нашего, да милостив будет ко грехом и немощем нашим и пробавит милость Свою ведущим имя Его, яко да и мы, и чада наша, прославим Тя, милосердую Заступницу и верную надежду рода нашего, во веки веков. Аминь.
Одна из самых трогательных картин, которая никого не может оставить равнодушным - мать кормит младенца грудью. В православии существует почитаемая икона - «Млекопитательница». Единственная в своем роде, показывает самую сокровенную часть отношений между женщиной и ее ребенком. Неудивительно, что в народе она пользуется особой популярностью.
Как появилась
На этот счет существует несколько версий. Почитание Святой Марии, которая кормит Младенца, имеет очень древнее происхождение. Во всяком случае, это полностью справедливо для западной церкви, ведь Россия приняла христианство намного поздней остального мира (почти тысячу лет спустя). В Риме найдены настенные изображения, датируемые серединой II в., где Богородица прикладывает к груди Младенца.
- В Египте существовал культ почитания Изиды, кормящей маленького Гора. Однако христианское почитание с языческим не имеет ничего общего. Икона «Млекопитательница» олицетворяет полное взаимное доверие между людьми и Богом, сотворившим всю вселенную, их теснейшую связь. Тогда как язычество - простой обмен приношений на «услуги» различных божков.
На Западе также известны мозаики, украшения с подобным сюжетом. Одна из самых знаменитых картин Да Винчи - Мадонна, кормящая Иисуса («Литта»). В 7 в. существовал даже культ молока Богородицы: паломникам показывают пещеру в Вифлееме, где родился Христос (соответственно, там Мать его кормила). Сейчас здесь церковь, принадлежащая католикам.
В середине 16 в. католический Собор запретил изображать обнаженные тела, как следствие уменьшилось количество икон, где Дева Мария кормит Сына.
Почитание в Восточной церкви
В Византии икона Божией Матери «Млекопитательница» появляется намного позже, только в 14 в. У Русской Православной церкви есть собственная история данного образа. Считается, что он был подарен преподобному Савве (родоначальник монашества в Греции). Перед смертью он распорядился, чтобы икону передали паломнику, который будет носить то же имя, что и он. Случилось это лишь через несколько веков. Лавру посетил Савва Сербский, которому была передана святыня.
Только после этого, в 1860 г., список попал в Россию, в Курскую область. Согласно преданию, икона «Млекопитательница» помогает матерям, у которых недостаточно молока. Сложным моментом для многих оказывается также отлучение от груди - и тут Богородица придет на помощь.
Еще один образ был обретен в Белоруссии, в 1650 г. На месте его появления заложили храм, а саму икону поместили высоко над центральным входом в алтарь. Чтобы прихожане могли приложиться, ее спускают на специальном устройстве.
Где поклониться образу
Первообраз иконы Богородицы «Млекопитательница» находится на Афоне, в церкви Хиландарского монастыря. Чудотворный список есть в Ильинском скиту, тоже на святой горе. В современной России, как ни странно, это довольно редкий образ. Возможно, Богородица так показывает свою печаль, ведь в стране как никогда высок процент абортов. Но в Богоявленском соборе Москвы такая икона есть, это список 19 в., привезенный из Греции.
- Хотя в храмах образ этот встретишь нечасто, можно приобрести его для дома. Каждая будущая мать молится Богородице перед иконой «Млекопитательница» о том, чтобы выносить свое дитя. Также женщина может переживать из-за нехватки молока, а в этот период очень важно сохранять присутствие духа. Чтобы не поддаваться стрессу, необходимо обращаться за помощью к Царице Небесной.
Поскольку почитание иконы «Млекопитательница» имеет довольно древнюю историю, для нее написаны особые молитвы: величание, тропарь, акафист, канон. Ограничений на молитвы в домашних условиях нет. После прочтения одобренных Церковью молитв, каждая женщина сможет найти в сердце нужные слова, чтобы обратиться к Деве Марии. Она, как высшая Мать всех людей, обязательно найдет отклик на них в своем святом сердце!
Молитва Пресвятой Богородице перед иконой «Млекопитательни ца»
Величаем Тя, Пресвятая Дево, Млекопитательнице Спаса нашего, и чтим образ Твой святый, от негоже благодать исцеления нам присно подаеши.
Приими, Госпоже Богородительнице, слезная моления рабов Твоих, к Тебе притекающих. Зрим Тя на святей иконе, на руках носящую и млеком питающую Сына Твоего и Бога нашего, Господа Иисуса Христа. Аще и безболезненно родила еси Его, обаче матерния скорби веси и немощи сынов и дщерей человеческих зриши. Темже тепле припадающе к цельбоносному образу Твоему и умиленно сей лобызающе, молим Тя, всемилостивая Владычице: нас, грешных, осужденных в болезнех родити и в печалех питати чада наша, милостивно пощади и сострадательно заступи, младенцы же наша, такожде и родившия их, от тяжкаго недуга и горькия скорби избави. Даруй им здравие и благомощие, да и питаемии от силы в силу возрастати будут, и питающия их исполнятся радостию и утешением, яко да и ныне предстательством Твоим из уст младенец и ссущих Господь совершит хвалу Свою. О Мати Сына Божия! Умилосердися на Матери сынов человеческих и на немощныя люди Твоя: постигающия нас болезни скоро исцели, належащия на нас скорби и печали утоли, и не презри слез и воздыхании рабов Твоих. Услыши нас в день скорби пред иконою Твоею припадающих, и в день радости и избавления приими благодарная хваления сердец наших. Вознеси мольбы наша к престолу Сына Твоего и Бога нашего, да милостив будет ко грехом и немощем нашим и пробавит милость Свою ведущим имя Его, яко да и мы, и чада наша, прославим Тя, милосердую Заступницу и верную надежду рода нашего, во веки веков. Аминь.
Икона Млекопитательница - значение и в чем помогает was last modified: Июнь 12th, 2017 by Bogolub
Отличная статья 0
)Первообраз Божией Матери «Млекопитательница » — единственной православной иконы, изображающей Богородицу кормящей Божественного Младенца , хранился некогда в основанном Саввой Освященным монастыре, располагавшемся недалеко от Иерусалима. Святой Савва отошел к Господу в 532 г., завещав братии передать «Млекопитательницу» в благословение некоему знатному богомольцу царского рода, носящему то же имя, что и он — Савва.
Шесть столетий спустя явился в лавру на поклонение сербский подвижник Савва, сын короля, отказавшийся ради монашеской жизни наследовать отцовский престол. Когда он молился у гроба Саввы Освященного, своего небесного покровителя, стоявший тут же игуменский жезл преподобного неожиданно упал на пол, а икона Пресвятой Богородицы, стоявшая до того неподвижно, вдруг несколько раз наклонилась…
Расценив все это как знак исполнения древнего пророчества, монахи отдали Савве Сербскому и завещанную ему «Млекопитательницу» (вместе с другой иконой Божией Матери — «Троеручицей»), и игуменский жезл.
От святителя Саввы Сербского «Млекопитательница» перешла Хилендарскому монастырю на Афоне , к восстановлению и расширению которого он имел со своим отцом, в монашестве Симеоном, прямое отношение. Для монахов, желающих подвизаться в одиночестве, была построена ими отдельная от монастыря келия в центре Афона — Карее. Ее настоятель обладал полной независимостью. Связь с Хилендаром заключалась лишь в том, что настоятеля келии избирал и поставлял хилендарский игумен.
Для устроения монашеской жизни в келии святой Савва написал особый устав (Типик), ставший образцовым для сербского скитского монашества. Согласно ему монах, подвизающийся в келии, должен был прочитывать каждый день всю Псалтырь и принимать пищу в течение пяти дней лишь раз в день, а по понедельникам, средам и пятницам еще и без вина и масла.
В церкви при Карейской келии, названной впоследствии Типикарницею , так как в ней и находился Типик святителя Саввы, и была поставлена «Млекопитательница». Удивительно, но икону Божией Матери установили здесь не по левую сторону от царских врат, а по правую, где располагают обыкновенно иконы Спасителя и Пресвятой Троицы…
Обретение первой российской (Крестогорской) «Млекопитательницы» относят к 1650 г. Она была обнаружена на высоком дереве в урочище Крестогорск в 20 верстах от Минска. На месте ее явления был построен храм в честь Успения Пресвятой Богородицы, в котором она и была помещена над царскими вратами. Чтобы верующие могли к ней приложиться, был устроен особый механизм для спуска иконы вниз. Осталось много преданий о чудотворной силе этой иконы, упоминают, в частности, что она спасала людей во время нашествия шведов....
В середине XIX в. прославился еще один список «Млекопитательницы», привезенный в Россию схимонахом Ильинского скита на Афоне Игнатием. Он был послан в Россию для сбора пожертвований и был благословлен в путь этой иконой. В Харькове от нее было явлено первое чудо — у столяра, поправлявшего киот иконы без должного благоговения, отнялись руки. Покаянные молитвы у привезенного образа принесли ему исцеление, и за этим первым чудом последовало и множество других: в Ельце, Задонске, Туле, Москве…
С Ильинским же скитом связывают происхождение известных икон Божией Матери «Млекопитательница», находящихся в Москве и Одессе. Настоятель скита Гавриил, причисленный ныне к лику святых, преподнес в 1894 г. список «Млекопитательницы» афонской работы «в дар и благословение в храм Богоявления, что на Елоховом поле» в память о двухмесячном пребывания «в оном храме» чудотворного образа из Ильинского скита.
В 1894-1896 гг. архимандрит Гавриил возвел на Ильинском подворье в Одессе великолепный трехпрестольный храм в византийском стиле. Главный престол в нем был освящен во имя чудотворной иконы Божией Матери «Млекопитательница». В храме помимо других святынь была помещена и привезенная с Афона икона Божией Матери «Млекопитательница». Сегодня она находится в Свято-Успенском Одесском мужском монастыре.
На рамке ее укреплены редчайшие святыни: часть ризы Христа Спасителя и часть хитона Пресвятой Богородицы. В построенном архимандритом Гавриилом Свято-Ильинском соборе пребывает теперь другой, более поздний список иконы «Млекопитательница». В недавние времена была обретена и аналойная икона Божией Матери «Млекопитательница» с надписью на обратной стороне самого преподобного Гавриила Афонского…
На отдельных списках иконы «Млекопитательница» могут быть начертаны по-гречески и в славянском переводе слова тропаря: «Радуйся, Владычице, жизни нашей Питательнице, млеком своим Господа, яко Младенца, питавшая!».
К иконе Божией Матери «Млекопитательница» обычно обращаются за помощью кормящие матери. Считается, что она имеет особую благодать защищать матерей и детей...
Тропарь, глас 1
Без Семене от Божественнаго Духа, / волею же Отчею зачала еси Сына Божия, / от Отца без матери прежде век суща, / нас же ради из Тебе без отца бывша, / плотию родила еси и Младенца млеком питала еси. // Темже не престай молити избавитися от скорбей душам нашим.
Кондак, глас 5
Душ наших чувствия очистивше, / узрим на иконе таинство преславное, / Творца Вселенныя и Господа вышних сил, / во объятиях держима и от сосцу Твоею яко Младенца питаема, / и, со страхом и радостию поклоняющеся Тебе / и рождшемуся от Тебе Спасу нашему, воззовем: // радуйся, Владычице, жизни нашея Питательнице .
Акафист Божией Матери ради иконы Ея Млекопитательница
Кондак 1
Взбранной Воеводе, Владычице нашей Богородице, похвальная пения приносим Ти раби Твои о явлении чудотворныя иконы Твоея. Ты же, яко имущая милосердие неизреченное, соблюди и спаси от всяких бед рабы Твоя, с верою и любовию вопиющия Ти:
Икос 1
Архангел Гавриил с небесе прииде к Тебе, Богородице, благовестити непостижимое рождение от Тебе Бога Слова, и рече: радуйся, Благодатная, Господь с Тобою. Темже и мы, смиреннии, дерзаем вопити к Тебе сице:
Радуйся, Ангелов радосте;
Радуйся, человеков спасение.
Радуйся, падшаго мира обновление;
Радуйся, средостения вражды разрушение.
Радуйся, пророческих глагол исполнение;
Радуйся, завета древняго пременение.
Радуйся, Агнца и Пастыря во чреве Твоем упасшая;
Радуйся, Творца небесе и земли плотию рождшая.
Радуйся, повившая Повивающаго небо облаки;
Радуйся, дланьма носящая на Херувимех Носимаго.
Радуйся, Питателя вселенныя млекопитавшая;
Радуйся, млеком Богопознания верных Питательнице.
Радуйся, Богородице Дево Млекопитательнице, милостию Твоею нас присно питающая.
Кондак 2
Видя Иосиф целомудренный Чистую Деву непраздну сущу, восхоте тай пустити Ю: уведев же во чреве имущу от Духа Свята, удивися непостижимей тайне воплощения, и до конца верен хранитель чистоты Твоея пребысть; мы же, грешнии, славяще еже о нас Господне смотрение, во умилении сердец наших благоговейно покланяемся Ти, вопия рождшемуся от Тебе Богу: Аллилуиа.
Икос 2
Разум человеческий недоразумевает постигнути велие таинство воплощения от Тебе, Пречистая, Христа Бога нашего, и Ангели небеснии недоуменно дивятся, како нас ради, человек, Владыки Христа с небесе на землю низхождение и от Девы воплощение бысть, мы же, земнороднии, Тебе благодарение приносяще, радостно глаголем:
Радуйся, праведных Иоакима и Анны святое прозябение;
Радуйся, неплодныя утробы плод благословенный.
Радуйся, в зачатии Твоем чудеснем прославленная;
Радуйся, в рождении Твоем благодатию Божиею осененная.
Радуйся, благовещение Архангелово во смирении радостно приемшая;
Радуйся, девство и деторождение пречудно в Себе сочетавшая.
Радуйся, Спасителя мира нетленно родившая;
Радуйся, Дево Пренепорочная и Богородице Пречистая.
Радуйся, Бога яко Отроча младо пастырем явившая;
Радуйся, Владыку, яко Первенца, праведному Симеону принесшая.
Радуйся, Кивоте Божества освященный;
Радуйся, Вместилище Божественных откровений.
Радуйся, Богородице Дево Млекопитательнице, милостию Твоею нас присно питающая.
Кондак 3
Сила Вышняго осени Тя, Марие Богоневестная, и Дух Святый найде на Тя с благовещением Архангеловым. Темже благодатию Святаго Духа осеняема, зачала еси во утробе Твоей и явилася еси одушевленный Кивот Слова воплощеннаго, Емуже прерадостно вопием: Аллилуиа.
Икос 3
Имущи любовь к человеком, искупленным Кровию Сына Твоего, Преблагая Владычице, прияла еси от Бога благодать покрывати род христианский, емуже в утешение икону Твою сию святую, чудес благодатию прославленную, милостиво даровала еси. Темже благодарственно вопием Ти:
Радуйся, пресветлая звездо, являющая миру Солнце правды;
Радуйся, преславная палато, в нюже вселися Христос.
Радуйся, от всех родов ублажаемая;
Радуйся, велие дерзновение к Сыну Твоему и Богу стяжавшая.
Радуйся, выну ходатайствующая пред Ним за род христианский;
Радуйся, присно умоляющая Его за люди согрешившия.
Радуйся, скорая наша Помощнице;
Радуйся, милостивая наша Заступнице.
Радуйся, грешников кающихся Споручнице;
Радуйся, сущих в скорбех и напастех Избавительнице.
Радуйся, твердое наше ограждение от находящих на ны озлоблений;
Радуйся, непостыдная наша надеждо.
Радуйся, Богородице Дево Млекопитательнице, милостию Твоею нас присно питающая.
Кондак 4
Бурное море преплыв, Савва Святый, Сербския Церкве первосвятитель, по завету великаго Саввы Освященнаго, благоговейно прият чудотворную икону Твою, Млекопитательнице, от рук преподобных отец Великия Лавры его и радостно возопи к Носимому на руках Твоих Сыну Божию: Аллилуиа.
Икос 4
Слышавше иноцы Святыя Горы, яко честная икона Твоя, Богородице, от Иерусалима к ним грядет, с радостию изыдоша в сретение ея, и узревше ю, руками святителя Саввы носимую, благоговейно поклонишася и с веселием сице Тебе вопияху:
Радуйся, являющая нам дивное заступление;
Радуйся, сладчайшее душ наших утешение.
Радуйся, Гору Афонскую благодатным Покровом осенившая;
Радуйся, иконы Твоя чудотворныя в ней умножившая.
Радуйся, от Иерусалима пришествием Твоим новое знамение милости Твоея нам явившая;
Радуйся, иконою Твоею насельников Святыя Горы благодатно озарившая.
Радуйся, странствия нашего тихое прибежище;
Радуйся, спасения нашего немолчная Ходатаице.
Радуйся, монахов премудрая Учительнице;
Радуйся, Святаго Афона Богодарованная Владычице.
Радуйся, затворников и отшельников сладкая Собеседнице;
Радуйся, иноков Прокровительнице.
Радуйся, Богородице Дево Млекопитательнице, милостию Твоею нас присно питающая.
Кондак 5
Боготечною звездою водимии волсви достигоша храмины, в нейже узреша Отроча с Мариею, Материю Его, и падше поклонишася Ему. Сего ради и мы, грешнии, предстояще честней иконе Твоей, Богомати, яко Самой Ти сущей и держащей на объятиих Твоих Богомладенца, со умилением поклоняемся Ему, непрестанно вопиюще: Аллилуиа.
Икос 5
Видяще, Владычице, святую икону Твою с Богомладенцем Иисусом, Егоже, яко блаженная Мати, от сосцу Твоею питаеши, величаем дивное смотрение Его о нас, грешных, и умиленно вопием Ти таковая:
Радуйся, Подательнице духовныя радости;
Радуйся, Агнице, рождшая Агнца Божия, вземлющаго грехи мира.
Радуйся, лествице Иаковля, земная с небесными соединившая;
Радуйся, в след Тебе девы Царю приводящая.
Радуйся, скорбных матерей утешение;
Радуйся, чад их благодатное охранение.
Радуйся, вдов скорая Заступнице;
Радуйся, сирых Питательнице.
Радуйся, алчущих Кормительнице;
Радуйся, болящих нечаемая Целительнице.
Радуйся, заблуждших Путеводительнице;
Радуйся, юных целомудрию Наставнице.
Радуйся, Богородице Дево Млекопитательнице, милостию Твоею нас присно питающая.
Кондак 6
Проповедуем милости, явленныя Тобою Святей Афонстей Горе, Богомати, и о Покрове Твоем всечестнем присно радуемся, видим бо, яко и ныне от иконы Твоея исцелений множество бывает всем верою просящим и умиленно вопиющим Богу: Аллилуиа.
Икос 6
Возсияла еси лучами предивных чудес Твоих, Богородице Дево, от иконы Твоея святыя, на нейже девственную лепоту Твою созерцающе, и рукама Твоима держимаго Краснейшаго паче сынов человеческих Богомладенца видяще, к славословию Твоему подвизаемся и тако глаголем:
Радуйся, цвете девства неувядаемый;
Радуйся, матерей славо и похвало.
Радуйся, Мироположнице благоухания Христова;
Радуйся, алавастре, на всяк недуг врачевания подающий.
Радуйся, Предстательнице у Престола Пресвятыя и Единосущныя Троицы;
Радуйся, стамно златая святых святейшаго Слова.
Радуйся, преукрашенный чертог Царя царей;
Радуйся, Горо Святая, н низхождением Божиим прославленная.
Радуйся, Церкве Христовы сияющая лепота;
Радуйся, всего мира удобрение.
Радуйся, Небесная Царице, паче солнца светлейшая;
Радуйся, Владычице, от всех чинов Ангельских поклоняемая.
Радуйся, Богородице Дево Млекопитательнице, милостию Твоею нас присно питающая.
Кондак 7
Хотящим нам, Богородительнице, благоговейно лобызати чудотворный Твой образ, не возбрани, Всеблагая, грехов ради наших, но, аще и недостойных, с любовию приими и вся прошения благая наша исполни; вемы бо, Царице, яко милосердие Твое неисчетно. Сего ради с упованием неотступным к Тебе прибегаем и, славяще чудеса Твоя, поем Богу: Аллилуиа.
Икос 7
Новую милость явила еси, Богородице, егда неисчерпаемый источник исцелений и благодатную помощь всем с верою притекающим ко святей сей иконе Твоей даровала еси. Сего ради, благодаряще Тя и пречудному образу Твоему со умилением припадающе, хвалебно зовем Ти:
Радуйся, от горних высот всех нас Матернею любовию Твоею назирающая;
Радуйся, юдоль земную многоскорбную милосердием Твоим посещающая.
Радуйся, непрестанная спасения нашего Споспешнице;
Радуйся, дивный сосуд благодатнаго врачевания.
Радуйся, прославляющих Тя прославляющая;
Радуйся, и непочитающих иконы Твоея на покаяние призывающая.
Радуйся, во дни брани православным воином крепость подающая;
Радуйся, в дни мира сердца верных веселящая.
Радуйся, нагих и безкровных присно покрывающая;
Радуйся, сирот и вдовиц никогдаже оставляющая.
Радуйся, хождение хромым подающая;
Радуйся, очи слепым отверзающая.
Радуйся, Богородице Дево Млекопитательнице, милостию Твоею нас присно питающая.
Кондак 8
Странствие наше земное многоскорбное и многомятежное услаждаеши, Владычице, иконою Твоею святою, на нюже взирающе с верою и любовию, уповаем, яко имамы Тя на небеси Матерь и Покровительницу Всеблагую, присно споспешествующую нам в жизни сей и по смерти нас не оставляющую. О сем радующеся и из глубины сердца благодаряще Тя, вопием Богу: Аллилуиа.
Икос 8
Вси роди христианстии присно блажат Тя, Богородицу сущую, и на лик Твой Пречистый благоговейно взирающи, с верою покланяются Тебе, яко Честнейшей Херувим и Славнейшей без сравнения Серафим. Темже и мы, грешнии, с любовию вопием Ти:
Радуйся, Царице, яко Преславная глаголашася о Тебе;
Радуйся, Владычице, яко небесная и земная пети Тебе не умолкают.
Радуйся, свеще неугасимая, весь мир сиянием Твоим озаряющая;
Радуйся, благоуханный крине девства и чистоты.
Радуйся, любве и милости источниче живоносный;
Радуйся, молитвеннице благоприятная за ны грешныя ко Христу Богу.
Радуйся, грешных ко Творцу приводящая;
Радуйся, праведный гнев Его на милость прелагающая.
Радуйся, ниво неоранная, клас спасительный миру израстившая;
Радуйся, Трапезо Пресвятая, Живоносный Хлеб нам даровавшая.
Радуйся, лествице, от тьмы греховныя ко спасению изводящая;
Радуйся, звездо Пресветлая, путь к небесем показующая.
Радуйся, Богородице Дево Млекопитательнице, милостию Твоею нас присно питающая.
Кондак 9
Всякая похвала не довлеет славе Твоей, Богородице Дево: Ты бо Сына от Духа Святаго зачала еси и невместимаго Бога во чреве вместила еси; Тобою спасение мира возвещается, падший же род человечь Пречестным Рождеством Твоим от вечныя смерти свобождается. Сего ради, из глубины души возсылаем Ти благодарственныя хваления и, яко избавленнии от злых, поем Богу: Аллилуиа.
Икос 9
Ветии многовещанныя не могут постигнути велию тайну Твоего приснодевства, Богородице, како в рождестве и по рождестве Дева пребыла еси. Мы же, верою православно величающе Тя, яко Приснодеву и Матерь Предвечнаго Живота, приносим Ти из глубины сердец исповедание наше и любовию вопием Ти:
Радуйся, иноков и инокинь православных благое наставление;
Радуйся, ревнующих о чистоте и целомудрии твердое ограждение.
Радуйся, девственных чинов Святая Предводительнице;
Радуйся, и брака честнаго защита и покрове.
Радуйся, Едина непорочная в женах;
Радуйся, нетленная и неискусобрачная Агнца и Пастыря Мати.
Радуйся, в ложеснах Твоих Бога нетесно вместившая;
Радуйся, Матерним Твоим к Нему дерзновением спасение миру устрояющая.
Радуйся, яко о Тебе радуется Ангельский Собор;
Радуйся, яко о Тебе торжествует человеческий род.
Радуйся, всеми добродетельми преукрашенная;
Радуйся, от всех христианских родов почитаемая и блажимая.
Радуйся, Богородице Дево Млекопитательнице, милостию Твоею нас присно питающая.
Кондак 10
Спасти хотя мир, Христос Бог избра Тя, Пречистая, и из честных кровей Твоих истка Себе Плоть, явися на земли и спасение миру содела. Темже песнословим Тя, яко Всепетую Матерь Избавителя, благодарственно вопиюще Ему: Аллилуиа.
Икос 10
Стену необориму и покров нерушимь имеют Тя, Богородице Дево, во иноческих обетех подвизающиися и Помощницу Державну вси, на Тя по Бозе все упование свое возлагающии, Тебе бо дадеся от Господа благодать молитвеннаго заступления, и Ты еси верных в девстве и чистоте утверждение. Темже и мы, грешнии, благоотишие душевное в Тебе обретающе, усердно взываем:
Радуйся, добре подвизающихся Ходатаице блаженнаго упокоения;
Радуйся, иноком, на плоть воинствующим, Подательнице блаженнаго упокоения.
Радуйся, безмолвствующим благодатное осенение;
Радуйся, старцев благоговейных отрадо и утешение.
Радуйся, стариц боголюбивых крепосте и утверждение;
Радуйся, юношей и дев в девственном житий заступление.
Радуйся, всяк возраст верных Матерняго благопопечения Твоего сподобляющая;
Радуйся, неверных в веру чудесы Твоими приводящая.
Радуйся, благочестивых домов покрове и благословение;
Радуйся, обидимых и гонимых готовое заступление.
Радуйся, обидящих грозное обличение;
Радуйся, враждующих любвеобильное примирение.
Радуйся, Богородице Дево Млекопитательнице, милостию Твоею нас присно питающая.
Кондак 11
Пение хвалебное приносим Ти, Христе Царю, в вертепе рождшемуся и во яслех возлегшему спасения нашего ради. Темже в песнех величаем и Пречистую Матерь Твою, Приснодеву Марию, пред честною иконою Ея возвещающе милости и чудеса, имиже обогатися вся вселенная. Ты же, Всеблагая, Сама научи нас выну взывати Богу: Аллилуиа.
Икос 11
Светлыми лучами чудес Твоих, Богородице Дево, мрак греховный отгоняеши, всех нас на стезю спасения поставляющи. Темже молим Тя, Всеблагая, приведи нас к тихому пристанищу Твоему, да со умилением приносим Ти хвалебныя пения сицевая:
Радуйся, Пренепорочная Владычице, Солнце Правды верным возсиявшая;
Радуйся, плачущим и скорбящим небесное утешение низпосылающая.
Радуйся, нищих и убогих богатство неоснудеваемое;
Радуйся, подвижников благочестия во брани духовней твердое укрепление.
Радуйся, предстательство к Богу наше крепкое;
Радуйся, в час кончины ограждение наше необоримое.
Радуйся, в райских селениих ходатайством Твоим нас водворяющая;
Радуйся, благочестно живущим Матернее милосердие являющая.
Радуйся, от востока до запада непрестанно славимая;
Радуйся, от Ангел и человек в песнех радостно превозносимая.
Радуйся, рук наших дела исправляющая;
Радуйся, скорби лютыя в радость претворяющая.
Радуйся, Богородице Дево Млекопитательнице, милостию Твоею нас присно питающая.
Кондак 12
Благодать и милость испроси, Преблагословенная Мати, от Сына Твоего, Христа Бога нашего, и, воздевающи к Нему Богоприемныя руце Твой, умоли Его вся ны спасти и избавити от гибели вечныя: много бо может молитва Твоя Матерняя ко благосердию Владыки; темже радующеся, поем рождшемуся из Тебе: Аллилуиа.
Икос 12
Поюще Преславная чудеса Твоя, Богородице Дево, от иконы Твоея святыя присно являемыя, величаем Тя, возвеличившую род наш. Ты же, Всеблагая, освяти и спаси вопиющия Ти сицевая:
Радуйся, Мати, без отца Предвечнаго Сына родившая плотию;
Радуйся, яко Тобою печали наша утоляются.
Радуйся, Живоносный милостей источник всем к Тебе прибегающим;
Радуйся, лучезарный светильниче омраченных душ наших.
Радуйся, пророческая светлая похвало;
Радуйся, апостольская нетленная славо.
Радуйся, мучеников утешение;
Радуйся, святителей укрепление.
Радуйся, неотступная Хранительнице иноческих обителей;
Радуйся, праведных непрестанное радование.
Радуйся, мира Владычице;
Радуйся, яко Тобою спасение миру содевается.
Радуйся, Богородице Дево Млекопитательнице, милостию Твоею нас присно питающая.
Кондак 13
О, Всепетая Мати, Млекопитательнице Спаса нашего! Услыши сердечная воздыхания наша, буди теплая Заступница и Молитвенница за нас пред Сыном Твоим и Богом, о еже избавитися нам от грех наших, да не пребудем вне чертога Его, но сподобимся со всеми святыми пети Ему: Аллилуиа.
Этот кондак читается трижды, затем икос 1-й и кондак 1-й
Молитва Пресвятой Богородице пред иконою Ея «Млекопитательница»
О, Пресвятая Владычице Богородице, Пречистая и Милостивая Млекопитательнице
! С любовию и благоговением припадающе ко святому и чудотворному образу Твоему, на немже видяще всех Творца и Господа, яко Младенца пречистым млеком Твоим питаема, благохваления и поклонение приносим Ти грешнии и недостойнии раби Твои и слезно молим Тя: не остави нас без Твоея помощи и заступления! Се бо грехми и страстьми разслабленни есмы и гладом духовным погибающе, алчем и жаждем пищи небесныя. Оскуде бо в нас вера, упование благое, любовь и благочестие. Несмысленни и младоумни есмы, зане присно умом и деянми младенствуим, и воли Божией не творим, ниже разумеем, что есть благое или злое. Ты же, о Царице Небесная, Питательница жизни нашея, покровом милости Твоея покрывающая вселенную всю, напитай нас от источника благости Твоея млеком Богопознания, да возрастаим в страсе Божии и смиренномудрии. Ты еси миро, излиянное любящим Тя рабом Твоим, росою молитв Твоих Богоматерних ороси нас, да принесем Богу плоды покаяния и житие нескверное. Укрепи нас малодушных, омраченных грехми просвети, востание страстей наших утоли, ко спасению вечному окорми, немощи естества нашего исцели и не остави до конца погибнути рабы Твоя, Ты бо еси едина Заступница наша и Упование, и вси надеющиися на Тя не постыдятся. Яко да Твоими теплыми молитвами в день Страшнаго Суда Христова избавимся будущаго осуждения и нескончаемыя муки, сподобимся же избранных радости и веселия вечнаго, во еже со всеми святыми воспевати Сына Твоего, Христа Бога нашего, Емуже подобает всякая слава и благодарение, честь и поклонение со Безначальным Его Отцем и Пресвятым и Благим и Животворящим Его Духом, ныне и присно, и во веки веков.
Тропарь Божией Матери ради иконы Ее «Млекопитательница»
Тропарь, глас 3:
Без семене от Божественнаго Духа, волею же Отчею зачала еси Сына Божия, от Отца без Матере прежде век суща, нас же ради из Тебе без отца бывша, плотию родила еси и Младенца млеком питала еси. Темже не престай молити избавитися от бед душам нашим.
Кондак, глас 5:
Душ наших чувствия очистивше, узрим на иконе таинство преславное, Творца Вселенныя и Господа вышних сил, во объятиих держима и от сосцу Твоею яко Младенца питаема, и, со страхом и радостию покланяющеся Тебе и рождшемуся от Тебе Спасу нашему, воззовем: радуйся, Владычице, жизни нашея Питательнице.
Величание
Величаем Тя, Пресвятая Дево, Млекопитательнице Спаса нашего, и чтим образ Твой святый, от негоже благодать исцеления нам присно подаеши.
Млекопитательница (Монастырь Хиландар)
Икона, на которой Младенец Иисус принимает молоко из груди Своей Матери, называется икона Божией Матери Млекопитательница. Этот вид иконы встречается сравнительно редко.
История распространения образа Млекопитательницы
Первые сведения об этом образе относятся к 6 веку от Рождества Христова. Согласно им, икона сначала находилась в районе Иерусалима, в одной из православных монашеских обителей.
Жизнью в лавре руководил преподобный Савва Освященный, он же был основателем обители. Среди опытных монахов-старцев иногда встречаются особенные люди, которым даны сверхъестественные способности от Бога в награду за смирение и праведную жизнь. Например, они могут предсказывать будущее для отдельных людей или целых государств. Но подобные истинные духовные дарования следует отличать от ложных - когда человек получает сверхъестественные силы не от Бога, а от дьявола. Часто бесы таким образом стараются прельстить неопытных монахов, вводя человека в состояние прелести.
Читайте о православии и магии:
Святой человек обладал духовными дарованиями и мог предвидеть будущее на несколько веков вперед.
Благодаря этому стало возможным его предсказание о том, что в далеком будущем обитель посетит высокопоставленный паломник, носящий такое же имя - Савва. Ему преподобный и завещал подарить икону Млекопитательница.
Примерно через шесть веков, в 13 веке, монахи, жившие в то время в обители, получили возможность удостовериться в правдивости предсказания святого старца - к ним в гости пришел святой Савва Архиепископ Сербский.
Монахи передали ему образ Матери Божьей Млекопитательницы, а вместе с ней - еще одну великую икону - Троеручицу.
Важно. С именем Саввы Сербского связана установленная дата почитания иконы - 12 января по новому стилю.
Потом Савва Сербский предпринял обратное путешествие из Святой Земли в Сербию. Проходя через Грецию, он посетил Афонскую обитель. Там был оставлен первообраз Млекопитательницы, и там же он пребывает до наших дней. Местом расположения была избрана одна из церквей, относящаяся к Карейской келии.
Интересно. При установке было избрано отличающееся от обычного местоположение - справа от царских врат. А образ Господа Иисуса Христа расположили слева.
В этом храме также оставили устав святителя, поэтому он получил наименование Типикарницы. В дальнейшем с иконы были сделаны списки, и некоторые из них попали в Россию, в Грецию, в Палестину.
Богородица Млекопитательница
Списки с иконы
Многое сделал для распространения образа по разным странам преподобный Гавриил Афонский. Один из главных списков в настоящее время пребывает в Москве, в Елоховском Богоявленском Соборе . Время этого явления относится к концу 19 века. Свое пристанище нашла икона и в Одессе, в Свято-Успенском мужском монастыре.
Обратите внимание. Существует несколько вариантов художественного оформления образа Млекопитательницы.
На первоначальном образе присутствуют, в числе прочих символов, солнце и луна. В некоторых других вариантах они отсутствуют. Лик Богоматери может смотреть налево или направо. Другие составные части символики могут меняться, в зависимости от конкретного варианта.
Согласно сведениям из истории, в Россию христианство пришло намного позднее некоторых других стран. С этим связан и тот факт, что некоторые образы Пресвятой Богородицы появились в России только через несколько веков после того, как их изначальные варианты были созданы в каких-то других странах.
Читайте о других почитаемых иконах Божьей Матери:
Но из этого еще не следует вывод о том, что ни один из образов Богоматери не происходит из России. Нет, истории известно много случаев чудесного обретения икон Пресвятой Богородицы в нашей стране. Многие из них приходили на помощь российскому народу в переломные моменты истории, защищали землю от нашествия врагов, останавливали эпидемии смертельных болезней, помогали отдельным людям в их частных нуждах.
Икона Млекопитательница появилась в России на несколько веков позднее - в 1650 году. Ее чудесное явление произошло в районе города Минск, в одном из сел.
Интересно. Люди впервые увидели образ в ветвях высокого дерева. На этом месте был возведен храм, посвященный празднику Успения Пресвятой Богородицы , совершались массовые моления.
Богородица Млекопитательница
В чем Божья Матерь Млекопитательница помогает
Многим тяжелобольным людям Пресвятая оказала милость и даровала телесное и духовное здоровье.
В частности, к ней принято прибегать по поводу недостаточного количества грудного молока у кормящей матери, молятся ей и беременные женщины, и роженицы для облегчения родов. Женщины верят в то, что, если маленький образок Млекопитательницы положить в карман родильной одежды, то роды будут быстрыми и легкими. Помогает Млекопитательница и при осложнениях со здоровьем у младенца.
Совет! Можно ей молиться и об исцелении от любых болезней, причем не только женщинам, но и мужчинам.
Посмотрите видео о Богородице Млекопитательнице